درهای امرالی را باز کنید تا اوجالان خود سخن بگوید/حکومت ترکیه بر پایه جنگ استوار است

سرویس ترکیه - پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک HDP خواستار باز شدن درهای زندان امرالی و شنیده شدن نظرات اوجالان شدند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی مشترک، خواستار باز شدن درهای زندان امرالی برای شنیده شدن نظرات عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) شدند.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، سنجر با بیان این که حکومت ترکیه بر سه پایه جنگ، رانت و پشتوانه مالی برای کاخ ریاست جمهوری قرار گرفته است، گفت: «ما برای تغییر این سامان به جایگزین های واقعی نیاز داریم.»

او با بیان این که رئیس جمهور اردوغان با بیان سخنانی درباره امرالی و اوجالان در پی پیدا کردن سرگرمی برای خود است، گفت: «اردوغان قصد دارد HDP را از نیروهای دموکراسی جدا کند. آنها به دنبال ایجاد اختلاف در درون HDP هستند.»

سنجر افزود: «اظهارات اردوغان درباره یک بازیگر سیاسی که خود فرصتی برای سخن گفتن ندارد و در انزوای اجباری به سر می برد، کاری غیر قانونی و غیر اخلاقی است. این حق مردم ترکیه است است که درهای امرالی باز شود و اوجالان خود با زبان خود سخن بگوید.»

بولدان نیز گفت: «ما می دانیم که حزب عدالت و توسعه (AKP) با جنگ است که سر پا مانده است. حکومت وقتی با حمله به کردستان سوریه و عراق به نتیحه نرسید، تصمیم گرفت که به کردهای داخل کشور، به گروه های زنان، و نیروهای دموکراسی حمله کند و به حیات خود ادامه دهد. من اعتقاد دارم که حملاتی علیه احزاب اپوزیسیون صورت خواهد گرفت.»

بولدان با دعوت از همه افراد برای برخود با حساسیت با موضوع اظهار نظرهای اردوغان درباره زندانیان امرالی و ادیرنه (اوجالان و صلاح الدین دمیرتاش) گفت: «اگر می خواهید نظرات آقای اوجالان را بدانید، درهای امرلی را بازکنید و نظرات او را از زبان خودش بشنوید.»

لازم به ذکر است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیراََ مدعی رابطه و همچنین اختلاف بین HDP و PKK شد و گفت که صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین و در بند HDP باید بزرگترین حساب خود را به عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK پس بدهد.

کد خبر 26458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha