آیا داوود اوغلو در پی تشکیل ائتلاف جدید راست میانه است؟

سرویس ترکیه - روزنامه جمهوریت با انتشار گزارشی ادعا کرد داوود اوغلو که با نامزدی قلیچدار اوغلو از سوی اپوزیسیون مخالف است، سودای تشکیل یک ائتلاف جدید را در سر دارد.

به گزارش کردپرس، احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده، روز گذشته پس از دیدار با علی باباجان رئیس حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) اعلام کرد که اگرچه دیدارهای اخیر را نباید به عنوان مذاکراتی برای تشکیل ائتلاف جدید تعبیر کرد اما لازم است که درباره این احتمال نیز گفتگو شود.

به نوشته جمهوریت، اظهارات روز گذشته داوود اوغلو بار دیگر گمانه زنی برخی رسانه ها را به سوی «تشکیل یک ائتلاف جدید» سوق داد.

روزنامه جمهوریت مدعی شد بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده است، گویا برخی از شش حزب اپوزیسیون از چشم انداز های داوود اوغلو احساس نارضایتی دارند. شش حزب اپوزیسیون که در رأس آنها حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و حزب خوب وجود دارند، اخیرا مذاکراتی را برای بر روی کار آوردن نظام پارلمانی تقویت شده آغاز کرده اند. بر اساس تحقیقات روزنامه جمهوریت، داوود اوغلو در نشست های انجام شده بین احزاب، از آورده شدن بیشتر نام دو حزب اصلی اپوزیسیون یعنی CHP و حزب خوب، ابراز ناراحتی کرده است.

برخی از نمایندگان این احزاب که در نشست ها حضور داشته اند، به روزنامه جمهوریت گفته اند که داوود اوغلو از همان ابتدا با اعلام نامزدی کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP برای انتخابات آتی ابراز محالفت کرده است. او حتی در تماسی با قلیچدار اوغلو این موضوع را به زبان آورده است اما رئیس CHP به دلیل نزاکت پاسخی به او نداده است.

بنا بر اظهارات نمایندگان حاضر در نشست های اپوزیسیون، داوود اوغلو مدت هاست که در فکر ایجاد ائتلافی متشکل از احزاب بلوک راست میانه است و در فکر این است تا حزب خوب، حزب DEVA، حزب دموکرات و حزب سعادت را نیز در این ائتلاف جای دهد. اما حزب خوب با این ائتلاف موافقت نکرده است. سلدا گونِیسو نویسنده این گزارش رفتارهای اخیر داوود اوغلو را به عنوان حرکت هایی برای ابراز قدرت در بین احزاب اپوزیسیون تحلیل کرده است.

کد خبر 26328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha