برای رأی آوردن برهم صالح به عنون رئیس جمهور، به حمایت چارچوب هماهنگی امیدواریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرد این حزب در جریان مذاکراتش با حزب دمکرات درباره پست ریاست جمهوری عراق به بن بست رسیده است و برای رأی آوردن نامزد مورد نظرش برای پست ریاست جمهوری به حمایت نیروهای عضو چارچوب هماهنگی جریانات شیعه و نظر سایر نمایندگان امیدوار است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "غیاث سورچی" در این باره گفت: حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان پس از نامزد شدن هوشیار زیباری از سوی بارزانی برای رقابت با برهم صالح برای پست ریاست جمهوری عراق به بن بست رسیده اند.

سورچی افزود: هیچ گونه مذاکرات سیاسی با حزب دمکرات در جریان نیست. همچنین هیچ گونه میانجی گری از طرف جریانات سیاسی داخلی یا سایر کشورها با هدف حل مشکلات مطرح نیست و طرفین برای مشخص شدن نتیجه نهایی این رقابت با دو نامزد مختلف در رأی گیری شرکت خواهند کرد تا نمایندگان سرنوشت رقابت بین آنها را رقم بزنند.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی تأکید کرد: پیروزی نامزد مورد نظر حزب دمکرات برای پست ریاست مجلس با حمایت این حزب به همران جریان صدر و نیروهای اهل سنت نباید باعث اعتماد به نفس این حزب درباره ریاست جمهوری شود. زیرا جهت گیری نمایندگان مجلس به صورت مستقل خارج از این جبهه بندی ها به نفع برهم صالح خواهد بود. از سوی دیگر، برهم صالح مانند سال 2018 در میان نیروهای چارچوب هماهنگی و نمایندگان مستقل از حمایت بیشتری برخوردار خواهد بود.

کد خبر 26221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha