ترکیه مبارزه مردم شمال سوریه در برابر ویروس کرونا را به خطر می اندازد

سرویس سوریه - دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی با انتقاد از قطع منبع آبرسانی در شمال سوریه توسط نیروهای ترکیه عنوان کرد: ترکیه مبارزه مردم شمال سوریه در برابر ویروس کرونا را به خطر می اندازد.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی با انتقاد از قطع منبع آبرسانی در شمال سوریه توسط نیروهای ترکیه عنوان کرد: «ترکیه با این اقدام مبارزه مردم شمال سوریه در برابر ویروس کرونا را به خطر می اندازند. ایستگاه آبرسانی علوک در شمال سوریه از ماه اکتبر سال 2019 به کنترل نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای تحت الحمایه ارتش ترکیه درآمده و از آن تاریخ به بعد نیروهای تحت الحمایه ارتش ترکیه همواره اقدام به قطع آبرسانی به بخش هایی از استان حسکه و مناطق تحت کنترل ارتش دموکراتیک سوریه کرده اند که آخرین قطع آبرسانی دو روز پیش صورت گرفته است».

به نوشته روزنامه دیوار، در ادامه این گزارش آمده است: «این ایستگاه آبی به شهر حسکه با 460 هزار جمعیت و سه کمپ مختلف در منطقه که پناهجویان را در خود جای داده است آبرسانی می کند. مقامات محلی کرد، مسئول قطع آب در منطقه را ترکیه معرفی می کنند. مقامات کرد بر این مسئله تأکید می کنند که ترکیه با قطع آب تلاش می کند تا حاکمیت کرد منطقه را در خصوص تأمین برق مورد نیاز مناطق تحت کنترل خود زیر فشار قرار دهد. ترکیه به دلیل عدم تأمین برق مناطق تحت کنترل خود از سد ترشین که توسط نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه کنترل می شود، آب را بر روی مناطق تحت کنترل این نیروها می بندد».

لازم به ذکر است، افرادی که در منطقه به منظور فعالیت در زمینه حقوق بشر حضور دارند بر این مسئله تأکید کرده اند که از سد تشرین برق کافی برای به کار انداختن ایستگاه آبرسانی علوک به مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه فرستاده می شود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 257933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha