امیدواریم اقدامات ترکیه برای تفکیک مخالفان میانه رو با تروریست ها در ادلب ادامه داشته باشد

سرویس ترکیه - ماریا زاخارووا، در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر در ادلب عنوان کرد: امیدواریم اقدامات ترکیه برای تفکیک مخالفان میانه رو با تروریست ها در ادلب ادامه داشته باشد.

به گزارش کردپرس، ماریا زاخارووا، در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر در ادلب و مکانیزم اتمام درگیری ها در این شهر در پی توافق آنکارا – مسکو عنوان کرد: «امیدواریم اقدامات شریک ترکمان در خصوص تفکیک گروه های مخالف میانه رو دولت مرکزی با گروه های رادیکال ادامه داشته باشد و ترکیه این کار را با موفقیت به اتمام برساند».

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، زاخارووا تصریح کرد: «تغییر نام گروه های تروریستی و ادامه فعالیت آنان با نامی دیگر حقیقت را تغییر نخواهد داد. هر نامی که برای خود می خواهند بگذارند، نباید در این خصوص که آنان گروه های تروریستی بین المللی هستند سوء تفاهمی به وجود آید».

لازم به ذکر است، ترکیه از سال 2018 و توافقنامه سوچی با روسیه تعهد کرده است که گروه های رادیکال تروریستی را در ادلب از گروه های میانه رو مخالف دولت مرکزی تفکیک کرده و آنان را از ادلب خارج کند. تعهدی که یک بار دیگر در نشست 2020 مسکو نیز تکرار شده و ترکیه برای انجام آن به طرف های روسی قول داده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 257672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha