تعیین سرپرست برای شهرداری ها دشمنی با کردها است

سرویس ترکیه - ابرو گونای، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به برکناری شهرداران کرد از سوی وزارت کشور ترکیه عنوان کرد: تعیین سرپرست برای شهرداری ها دشمنی با کردها است.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به عدم اتخاذ تدابیر موثر توسط حاکمیت ترکیه در کنترل ویروس کرونا (کوید – 19) عنوان کرد: «در حالی که تمام جهان و دولت ها در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) مشغول چه کاری است؟ در صورت عدم اتخاذ تدابیر موثر انسان ها با فاجعه بسیار بزرگی روبه رو خواهند شد».

به نوشته روزنامه دیوار، سخنگوی HDP در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «موثرترین راه برای کنترل ویروس کرونا ماندن در خانه است. ولی حاکمیت سیاسی ترکیه اقدامی در این خصوص انجام نمی دهد. حکومت شرایط ماندن شهروندان در خانه را تأمین نمی کند. اگر قرار باشد مالیاتی که سال هاست از مردم جمع آوری شده است برای خود مردم مورد استفاده قرار نگیرد به چه دردی خواهد خورد؟ اگر دغدغه حاکمیت مردم بود، اگر درد آنان فقرا و کارگران بود امروز برای پروژه کانال استانبول تشکیل جلسه نمی دادند».

گونای با انتقاد از تعیین سرپرست برای شهرداری های کرد خاطرنشان کرد: «تعیین سرپرست دشمنی با کردها است. کسانی که این تصمیمات را اتخاذ کرده اند از سخنان ما ناراحت می شوند. ولی واقعا مردم به فکر جانشان هستند این ها در پی منافع خود. در این روزهای فلاکت بار 8 شهردارمان برکنار و به جای آنان سرپرست تعیین شد. یک بار دیگر اعلام می کنم نام این کار "دشمنی قسم خورده با کردها است". در شرایطی که حتی بیرون آمدن انسان ها یک تهدید جانی حساب می شود تعیین سرپرست برای شهرداری های کرد نشان دهنده ابعاد دشمنی با کردها است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 257633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha