سوز سرما در استخوان بیماران  بیمارستان توحید سنندج/ وضعیت اسف بار حوزه درمان

سرویس کردستان_ بر اساس گزارش های دریافتی از بیمارستان توحید سنندج، بیماران بستری در این بیمارستان و پرستاران مشغول به کار در این مجموعه درمانی به دلیل نبود وسایل گرمایشی کافی از سرما به خود می لرزند.

به گزارش خبرگزاری کرد پرس، مدیرمسئول هفته نامه "به یانی" که دوباره به دلیل وخامت جسمی در بیمارستان توحید سنندج بستری شده است با تایید این گزارش ها از سرمازدگی بیماران این مرکز درمانی به دلیل نبود وسایل گرمایشی مجهز انتقاد کرد.

به گفته "گلاویژ مرادی" بیماران بستری در بخش های داخلی بیمارستان توحید سنندج از سرمای شدید به خود می لرزند و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست.
این روزنامه نگار مبتلا به بیماری سرطان با اشاره به اینکه بیماران این بخش با پتوهای شخصی خود را گرم نگاه می دارند؛گفت: اکثر پرستارها نیز از سرما به خود می لرزند و تمرکز لازم برای رسیدگی به وضعیت بیماران را ندارند.
او ریاست بیمارستان را به باد انتقاد گرفت و به تصریح گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دهها بار با او تماس تلفنی گرفته شده است؛اماحاضر به پاسخگویی و بازدید از بخش های داخلی بیمارستان نیست.
گلاویژ مرادی از استاندار کردستان و ریاست علوم پزشکی خواست که به وضعیت سخت بیماران در اوج برودت هوا و سرمای شدید در بیمارستان توحید رسیدگی کنند.
گفته می شود که اتاق های رختکن لباس و استراحتگاه کادر درمان این بیمارستان از جمله نیروهای پرستاری، کمک پرستاری و خدماتی نیز فاقد سیستم مجهز گرمایشی است.
گزارش ها حاکی است که افزون بر بخش های داخلی و جراحی، بیماران دو بخش "سی سی یو "و "آی سی یو" نیز با این مشکل مواجه هستند که امیدمی رود با پیگیری استاندارو ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی به وضعیت نابسامان پایان داده شود.

وضعیت درمانی استان کردستان که در سالهای اخیر از بی کفایتی مدیریتی رنج برده است، وضعیتی اسف بار دارد. همین دوشنبه گذشته سقوط سایه بان بیمارستان بعثت به دلیل بارش برف موجب مرگ یک مرد ۵۰ ساله شد. این حوزه نیازمند تغییرات جدی است.

کد خبر 25740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha