نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی در سردشت راه اندازی شد

سرویس آذربایجان غربی- در کنار بیمارستان صحرایی، نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی نیز به همت سپاه سردشت در سالن فنی و حرفه‌ای این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش کردپرس، این مکان با ظرفیت 40 تخت شامل 20 تخت برای مردان و 20 تخت برای زنان به منظور قرنطینه بیماران کرونایی بهبود یافته ایجاد شده تا پس از ترخیص از بیمارستان و قبل از حضور در منزل در آن تحت نظر باشند.

این مرکز درمانی شامل بخش‌های بستری مردان، بستری زنان و بخش "سی پی آر" به همراه کادر پزشکی درمانی است.

این نقاهتگاه قابلیت افزایش تا 50 تخت را دارد و مخصوص بیماران مبتلا به ویروس کرونا است و در صورت نیاز به عنوان محلی برای نگهداری بیماران بهبود یافته استفاده خواهد شد تا دوران حدوداً 14 روزه نقاهت خود را در این محل طی کنند.

موقعیت شهرستان سردشت به دلیل وجود 1600 جانباز شیمیایی که ازاین تعداد 400 نفر از مصدومین تنفسی و ریوی شیمیایی هستند بسیار حساس است و تامین دارو وامکانات حفاظت فردی در اولویت هستند.

پیشتر نیز مدیر عامل هلال احمر استان از به برپایی بیمارستان صحرایی توسط جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در شهرستان سردشت خبر داد و گفت: در راستای آماده سازی هرچه بیشتر شهرستان در صورت نیاز به بستری بیماران مبتلا به کروناویروس بیمارستان صحرایی در سردشت ایجاد شد.

او افزود: در راستای اهداف والای بشردوستانه و در کاهش آلام بشری و همچنین وظیفه سازمانی آموزش همگانی هلال احمر اقدام به اعزام یک تیم 30 نفره از نیروهای توانمنـد جهت تحویل بسته های بهداشتی ایمنی و بروشور آموزشی جهت آمادگی و پیشگیری در برابر ویروس کرونا به جانبازان ومجروحین شیمیایی در سردشت نیز کرده است.

کد خبر 256995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha