توقف قطار گردشگری در ایستگاه كووید 19

سرویس آذربایجان غربی- کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: فعالیت‌های گردشگری در کشور با شیوع بیماری کرونا(کووید 19) راکد شده است.

عیسی عزیزنژاد در گفت و گو با کردپرس گفت: صنعت گردشگری استان طی چند سال اخیر روند رو به رشدی را داشت تجربه می‌کرد در هر فصل سال شاهد تردد و حضور مسافران و گردشگران بیشتری در مراکز اقامتی، خدماتی و تجاری استان بودیم که به ناگاه با پیدایش و شیوع بیماری همه گیر کرونا، این روند همچون بسیاری دیگر از فعالیت‌های اجتماعی ، تجاری و کسب و کارهای مردم به حالت راکد یا نیمه تعطیل درآمده است.

او افزود: شیوع این ویروس از اواخر نیمه دوم زمستان سال جاری باعث شد که همه برنامه‌هایی که این اداره‌کل برای نوروز سال 99 که شامل برگزاری ده‌ها مراسم و جشن نوروزگاه در شهرستان‌های مختلف استان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیینی متنوع برای گردشگران بود لغو شود.

عزیزنژاد ادامه داد:در همین راستا تورهای گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی کنسل شدند و هتل‌ها، مهمانپذیرها و دیگر مراکز اقامتی که خود را برای پذیرائی از مسافران نوروز آماده کرده بودند، از فعالیت همیشگی خود باز مانند.

کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: از آنجایی که که یکی از مهمترین راه‌های انتقال این ویروس جدید، از طریق تماس‌ها، ازدحام‌ها و رفت و آمدها است شاید بتوان گفت که صنعت گردشگری چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی ، بیشترین آسیب را متحمل شده است، هم اکنون هتل‌ها، ایرلاین‌های مسافرتی، آژانس‌های مسافرتی، حمل و نقل، رستوران‌ها و مراکز پذیرائی و بسیاری دیگر از مشاغل که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با گردشگری ارتباط دارند از این امر به شدت متضرر شده‌اند و در دوران رکود بی‌سابقه‌ای به سر می‌برند.

او با بیان اینکه این وضعیت تیره و تار چه موقع برطرف می‌شود قابل پیش‌بینی نیست، اضافه کرد: آنچه که فعلا واقعیت دارد این است که همه ما به گونه‌ای درگیر این ویروس شده‌ایم و شرایط حادی را تجربه می‌کنیم و این بیماری تبدیل به یک اپیدمی و فراتر از آن شده است و باید همگی سعی کنیم با رعایت دستورات بهداشتی و پزشکی مانع از انتقال بیشتر این اپیدمی شویم.

عزیزنژاد در پایان گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی که در هر سال در چنین مواقعی ستاد ویژه‌ای برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران نوروز و استقبال از آنان راه‌اندازی می‌کرد، امسال همسو با ستاد ملی و استانی مبارزه و پیشگیری کرونا، شعار(درخانه بمانید و سفر نکنید) را توصیه می‌کند و با تعطیلی هتل‌ها، مهمانسراها، مراکز تفریحی، موزه‌ها و اماکن تاریخی که می‌توانند محل تجمع مردمی باشند امیدوار است زنجیره انتقال این بیماری کم و کمتر شود و به زودی شاهد رفع این مشکل عدیده باشیم.

کد خبر 256896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha