سازمان های مدنی ترکیه خواستار آزادی مشروط زندانیان شدند

سرویس ترکیه - سازمان های مدنی از جمله سازمان های حقوقی، بهداشت و درمان و حقوق بشری در ترکیه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا (کوید – 19) در ترکیه و احتمال سرایت این ویروس به زندان های ترکیه خواستار آزادی مشروط زندانیان بیمار و مسن از زندان های ترکیه شدند.

به گزارش کردپرس، سازمان های مدنی از جمله سازمان های حقوقی، بهداشت و درمان و حقوق بشری در ترکیه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا (کوید – 19) در ترکیه و احتمال سرایت این ویروس به زندان های ترکیه خواستار آزادی مشروط زندانیان بیمار و مسن از زندان های ترکیه شدند.

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، مراد اکمز، عضو سندیکای پزشکان استانبول با قرائت این بیانیه در مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرد: «اتخاذ تدابیر ویژه برای رعایت بهداشت فردی و محیطی در زندان ها به منظور جلوگیری از سرایت بیماری به داخل زندان ها مسئولیت و وظیفه بسیار مهم دولت و اداره زندان ها است. تدابیر به منظور جلوگیری از سرایت ویروس کرونا (کوید – 19) به زندان های ترکیه بسیار مهم است. از همین رو، زندانیانی که در گروه های ریسک پذیر نسبت به این بیماری به حساب می آیند، از جمله زندانیان بیمار، مسن، معلول و باردار باید به قید ضمانت و مشروط از زندان ها آزاد شوند در غیر این صورت این زندانیان به جای نگهداشته شدن در سلول های پرازدحام باید در مکان های بهداشتی، ضد عفونی شده و به دور از انسان ها نگهداشته شوند. علاوه بر این در زندان هایی که بیش از ظرفیت تعریف شده، زندانی در آن حضور دارد باید هر چه سریعتر آزادی های مشروط و مرخصی برای زندانیان در نظر گرفته شود».

لازم به ذکر است، درصد بالایی از زندانیان ترکیه را زندانیان سیاسی از جریان های کرد ترکیه تشکیل می دهد که در میان این زندانیان افراد مسن و بیمار زیادی به چشم می خورد. از همین رو، روند موجود باعث نگرانی جریان های سیاسی کرد ترکیه شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 256835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha