مهمترین مسئله ترکیه «مسئله کردها» است

سرویس ترکیه - شرکت نظرسنجی Sosyo Politik Saha نتایج آخرین نظرسنجی خود را که در شهر دیاربکر ترکیه انجام داده است، منتشر کرده است که بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، شرکت کنندگان مهمترین مسئله ترکیه را «مسئله کردها» اعلام کرده اند.

به گزارش کردپرس، شرکت نظرسنجی Sosyo Politik Saha نتایج آخرین نظرسنجی خود را که در شهر دیاربکر ترکیه انجام داده است، منتشر کرده است که بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که "مهمترین مسئله ترکیه در حال حاضر چه چیزی است؟" 33.7 درصد مسئله کردها را به عنوان مهمترین مسئله ترکیه معرفی کرده اند. 21.2 درصد بیکاری، 20.9 درصد بحران اقتصادی و 11.8 درصد نیز سیستم آموزشی ترکیه را به عنوان مهمترین مسئله این کشور قلمداد کرده اند.

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، از دیگر نتایج جالب به دست آمده در این نظرسنجی گسترده که در قلب کردستان ترکیه صورت گرفته است مطالبه بالای جوانان دیاربکری در مهاجرت به خارج از ترکیه است. 74.1 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار مهاجرت به اروپا و آمریکا هستند که از دلایل آنان برای مهاجرت، شرایط بهتر برای زندگی، آموزش بهتر، فرصت های شغلی مناسب تر و زندگی آزادانه تر بیان شده است.

همچنین 83.1 درصد از جوانان دیاربکر در این نظرسنجی نگاه خود به آینده را نگران آمیز قلمداد کرده اند که در این نگرانی نیز به دست آوردن شغلی مناسب بزرگترین دغدغه جوانان کرد دیاربکری است. عدم ایجاد محیط صلح آمیز در ترکیه و وضعیت اقتصادی نامناسب از دیگر دلایل نگرانی های جوانان دیاربکر به آینده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 256644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha