تشدید تدابیر دولت اقلیم کردستان برای مقابله با کرونا

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دولت اقلیم کردستان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا کلیه ترددها میان شهرها و استان ها را ممنوع و فعالیت های اتوبوس و مینی بوس های میان شهری را متوقف ساخته و نیروهای امنیتی نیز به موازات کادر درمانی برای قرنطینه و جلوگیری از خروج شهروندان از منازل وارد عمل شدند.

به گزارش کردپرس، در حالی که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اقلیم کردستان به 27 نفر مبتلای قطعی و یک نفر فوتی رسیده، دولت اقلیم تدابیری را که از هفته های گذشته برای جلوگیری از شیوع کرونا در پیش گرفته بود، تشدید کرد.

بر اساس اخباری که در رسانه های اقلیم کردستان از جمله خندان، خلک و شارپرس، منتشر شده، دولت تمامی ترددها میان استان ها و شهرهای اقلیم از جمله تردد میان اربیل و سلیمانیه و تردد میان شهرها و شهرک های کوچک و بزرگ و فعالیت های اتوبوس و مینی بوس های میان شهری را متوقف ساخته و فقط نیروهای نظامی و انتظامی اقلیم، تیم های پزشکی و درمانی، مقامات دولتی مرتبط و هیئت های دیپلماتیک و حمل بارهای ضروری اجازه تردد دارند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی در سلیمانیه به همراه پزشکان و کادر درمانی برای اعمال قرنطینه کامل وارد عمل شده و به گشت زنی در بازار و مکان های عمومی پرداخته و از فعالیت هایی که موجب ایجاد ازدحام و شلوغی شده جلوگیری کرده و مانع از هرگونه تجمع افراد می شوند.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان در اطلاعیه ای به شهروندان هشدار داده که افرادی که به صورت عمد قوانین قرنطینه و حفاظت از سلامتی شهروندان را شکسته و خطر ابتلا و شیوع ویروس را افزایش می دهند، با اتهام قتل عمد روبرو می شوند.

دولت اقلیم همچنین ورود پروازهای مستقیم از 34 کشور اروپایی را که شیوع ویروس کرونا در آن ها افزایش داشته، به اقلیم ممنوع اعلام کرد و پیشتر ورود مسافران از ایران را ممنوع کرده بود.

دولت پیشتر نیز ادارت و نهادهای دولتی، مدارس، دانشگاه ها و مکان های عمومی تفریحی از جمله رستوران، آرایشگاه، باشگاه های ورزشی و قهوه خانه ها را تعطیل کرده و از فعالیت های فروشندگان دوره گرد و خیابانی جلوگیری به عمل آورده است.

همچنین به شهروندان اقلیم که در ایران حضور دارند هشدارداده شده در صورتی که تا پیش از تاریخ 25 اسفند به اقلیم بازنگردند، از 26 اسفند به هیچ یک از آنان اجازه ورود و بازگشت به اقلیم، داده نمی شود.

تمامی شهروندان اقلیم پس از بازگشت از ایران و دیگر کشورها نیز به مدت 14 روز تحت قرنطینه و تست کرونا قرار می گیرند.

کد خبر 256412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha