به طور ویژه پیگیر لغو مصونیت قضائی 15 نماینده HDP هستم

سرویس ترکیه - اردوغان اعلام کرد شخصا لغو مصونیت قضایی سمرا گوزل نماینده HDP را، که انتشار تصاویر وی با یک عضو سابق PKK خبرساز شده است، پیگیری خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وجود سمرا گُزل نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را مایه ننگ مجلس ترکیه دانست و گفت که ائتلاف جمهور برای حذف 15 نماینده HDP از مجلس ترکیه تلاش می کند.

در پی انتشار تصاویری قدیمی از سمرا گُزل نماینده HDP، با ولکان بورا یکی از اعضای جان باخته حزب کارگران کردستان (PKK)، اردوغان برای دومین بار درباره این نماینده مجلس اظهار نظر کرد.

به نوشته آناتولی، اردوغان پس از بازگشت از آلبانی، در نشست مطبوعاتی خود، با اشاره به انتشار تصاویر سمرا گُزل نماینده HDP، حضور این نماینده را در مجلس ترکیه مایه ننگ و شرمساری دانست و گفت: «قطعا مصونیت قضائی این "به اصطلاح" نماینده باید فوراََ برداشته شود. ما به طور ویژه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

اردوغان افزود: «علاوه بر این "زن"، در حال حاضر 15 پرونده دیگر لغو مصونیت قضائی نیز در حال حاضر شدن است. ما به عنوان ائتلاف جمهور از مسیر قضائی پیگیر مجازات این افراد هستیم. ما به خوبی به حساسیت شهروندان خود درباره موضوع تروریسم واقف هستیم و نخواهیم گذاشت مجلس ترکیه به تروریسم آلوده باشد.»

کد خبر 25638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha