بدون افتتاح سفارت اسرائیل در بغداد، رابطه‌ای میان اربیل و تل‌آویو برقرار نمی‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر حزب دمکرات کردستان تاکید کرد که اقلیم کردستان همچنان بخشی از عراق است و نمی تواند به صورت جداگانه با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کند.

به گزارش کردپرس، مسعود بارزانی، رئیس پیشین اقلیم کردستان و رهبر کنونی حزب دمکرات کردستان (پارتی) در بخشی از مصاحبه مفصل خود با نسخه عربی زبان روزنامه ایندیپندنت که امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی این روزنامه بریتانیایی منتشر شده، دیدگاه خود در قبال رژیم صهیونیستی و احتمال برقراری روابط با آن و همچنین طرح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای سازش میان این رژیم و فلسطینیان موسوم به معامله قرن را بیان کرد.

بارزانی در رابطه با احتمال برقراری روابط میان اقلیم کردستان و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تا زمانی که ما همچنان بخشی از عراق هستیم، اگر اسرائیل سفارت خود در بغداد را افتتاح کند، کنسولگری آن در اربیل نیز افتتاح خواهد شد و ما از آن استقبال خواهیم کرد، با این حال بدون سفارتخانه در بغداد امکان ندارد رابطه ای با اسرائیل برقرار شود.

رئیس پیشین اقلیم کردستان در این باره افزود: ما بر این باوریم که رابطه با اسرائیل یک مسئله طبیعی است چرا که تبدیل به یک واقعیت شده و هیچ کسی نمی تواند آن را در دریا بیندازد؛ بر این باورم که بیشتر کشورهای عربی در حال حاضر دارای روابط با اسرائیل هستند و این یک مسئله طبیعی و بهتر است.

بارزانی در مورد طرح پیشنهادی ترامپ برای سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: در رابطه با معامله قرن نیز به نظر من هر گونه پروژه صلح بهتر از پروژه جنگ است با این حال روش ارزیابی و تعامل با آن، مربوط به صاحب خانه است چرا که صاحب خانه از آن چه در داخل آن وجود دارد، آگاه تر است.

رهبر حزب دمکرات کردستان در پایان نیز ضمن تاکید بر این که جنگ هرگز به نتیجه نخواهد رسید، خاطر نشان ساخت که پیش از این سه بار در سال های 1956، 1967 و 1973 جنگ های بزرگی میان رژیم صهیونیستی و اعراب روی داده با این حال همه آنها به همراه ده ها جنگ کوچک دیگر میان دو طرف به نتیجه نرسیدند.

کد خبر 254500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha