ترور شهیدان المهندس و سلیمانی، جنایت بزرگ و شنیعی علیه بشریت است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که اقدام آمریکا در ترور نایب رئیس حشد الشعبی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران یک جنایت بزرگ و شنیع علیه بشریت به شمار می آید.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی و مشاور امنیت ملی این کشور امروز (سه شنبه) خاطر نشان ساخت که ترور ابومهدی المهندس، نایب رئیس این سازمان و سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله هوایی ماه گذشته آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد، یک جنایت بزرگ و شنیع در حق بشریت است.

الفیاض در سخنرانی خود در مراسمی که حشد الشعبی به مناسب اربعین نایب رئیس حشد الشعبی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برگزار کرد، در این باره اظهار داشت: حادثه تروری که فرماندهان شهید المهندس و سلیمانی را هدف قرار داد، عراق و عراقی ها را به لرزه درآورد و هر کسی که این کار را انجام داد نیز فاقد خرد بود.

رئیس سازمان حشد الشعبی همچنین تصریح کرد: شهید المهندس یک فرمانده فوق العاده بود، در میدان های درگیری حضور یافت و در بیشتر نبردهای علیه گروه تروریستی داعش شرکت کرد.

الفیاض در ادامه این سخنرانی به نمایندگی از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که حشد الشعبی در تلاش است تا در زمینه دفاع از مردم این کشور و حفاظت از ارزش ها، همان گونه باشد که مرجعیت دینی انتظار دارد.

مشاور امنیت ملی عراق ضمن تاکید بر این که حشد الشعبی همواره مدافع کشور و حافظ خاک آن خواهد ماند و در سطح امانتی خواهد بود که بر عهده آن گذاشته شده، همچنین خاطر نشان ساخت که مرجعیت دینی یک نقشه راه برای برون رفت از بحران سیاسی کنونی این کشور وضع کرده است.

یادآور می شود که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نایب رئیس حشد الشعبی اواسط دی ماه گذشته در نتیجه حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد، به همراه شمار دیگری از افراد به شهادت رسیدند.

کد خبر 253679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha