وزیر خارجه عراق با محمود عباس، دبیرکل اتحادیه عرب و همتایان سعودی و عمانی دیدار کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی پیامدهای معامله قرن، با دبیرکل اتحادیه، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همتایان سعودی و عمانی خود دیدار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت امور خارجه این کشور امروز (شنبه) با صدور چند بیانیه اعلام کرد که در حاشیه نشست فوق العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای امور خارجه جهت بررسی پیامدهای طرح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی موسوم به معامله قرن، محمد علی حکیم، وزیر خارجه عراق به صورت جداگانه با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و فیصل بن فرحان آل سعود و یوسف بن علوی، وزرای خارجه عربستان سعودی و عمان دیدار و گفت و گو کرده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، حکیم و ابوالغیط در دیدار خود در حاشیه نشست فوق العاده اتحادیه عرب به ریاست عراق در مقر اتحادیه در شهر قاهره، پایتخت مصر، مسائل مورد توافق وزرای خارجه در قبال معامله قرن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه عراق در دیدار با عباس نیز ضمن تبادل نظر در رابطه با طرح پیشنهادی ترامپ، بر موضع ثابت کشورش در قبال مسئله فلسطین و دستیابی ملت آن به حقوق کامل خود از جمله تشکیل کشور مستقل با پایتختی بیت المقدس اشغالی تاکید کرد.

در دیدار حکیم و بن فرحان نیز تحولات مربوط به مسئله فلسطین و معامله قرن، پیامدهای آن بر ملت فلسطین و منطقه و اهمیت نتایج جلسه فوق العاده اتحادیه عرب برای اتخاذ موضع واحد در دفاع از حقوق مشروع ملت فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای سعودی خود نیز ضمن تاکید بر موضع ثابت کشورش از مسئله فلسطین و پشتیبانی از تصمیم های فلسطینیان، همچنین حمایت از حق ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل خود با پایتختی بیت المقدس اشغالی و بازپس گیری همه سرزمین خود را خواستار شد.

در دیدار میان حکیم و بن علوی نیز در رابطه با موضع عربی مشترک در قبال طرح پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا و پیامدهای آن بر ملت فسطین و همه منطقه گفت و گو شد.

یادآور می شود که ترامپ شامگاه سه شنبه در مراسمی در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، طرح موسوم به معامله قرن را رونمایی کرد و مدعی شد که این طرح به اصطلاح صلح، کامل ترین طرحی است که تاکنون ارائه شده، بر مبنای راه حل برد - برد برای فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست استوار است و راه حل تشکیل دو کشور مستقل را مورد تایید قرار می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که بر اساس طرح پیشنهادی وی، بیت المقدس اشغالی پایتخت تقسیم ناپذیر رژیم صهیونیستی خواهد بود در حالی که پایتخت دولت آینده فلسطین در شرق این شهر قرار خواهد گرفت، تاکید کرد که نمی خواهد این طرح هیچ گونه خطری برای رژیم اشغالگر ایجاد کند یا امنیت آن را زیر سوال ببرد.

کد خبر 252969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha