«بانه وره» شهری بی آب و فراموش شده در هورامان/ محمدسلیم بیابانی

سرویس کرمانشاه _ اغلب شهرهای منطقه هورامان از مشکل کمبود منابع آبی رنج می برند. محمدسلیم بیابانی مطلبی در مورد مشکل آب شرب شهر بانه وره به نگارش درآورده که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ بانه وره شهری خوش نام در منطقه اما گم نام در حافظه بعضی از مسئولین بزرگوار است. شهری که به تبع حضور ساکنانش در دفاع از سرزمین و میهن اسلامی خویش، با تقدیم ۴۷ شهید والامقام،۴۰ جانباز جان بر کف، ۴ آزاده سرافراز و بیش از ۳۰۰ نفر پاسدار و بسیجی با حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل و دفاع از تمامیت ارضی، دین و وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا نموده اند.

خسارت و آسیب های جنگ تحمیلی برای همه مرزنشینان فراوان بود اما کمتر منطقه و مردمانی مانند مردم شهر بانه وره ضرر و زیان جنگ را متحمل شدند. مردمانی که هر یک از سرزمین آبا واجدادی خویش آواره شهرها و روستاهای اطراف گشتند و بالاجبار در منطقه فعلی یعنی بانه وره با تجمیع ۲۲ روستای نوار مرزی مستقر و جمعیتی بیش از ۴۰۰۰ نفری را تشکیل دادند. در این چند سال با بذل و همت مسئولین جمهوری اسلامی خدمات ارزنده ای جهت محرومیت زدایی به بانه وره شده است ، اما متاسفانه شهر بانه وره بیش از دو دهه است که بی آب وتشنه است.

آب شرب بانه وره تتها از یک چشمه تامین می شود که به گفته بزرگان شهر چندین بار در قدیم خشک شده و اکنون نیز با توجه به خشک سالی وکمی نزولات آسمانی، در آستانه ی خشک شدن می باشد.

در سالهای گذشته اگر چند ساعت در روز آب شرب قطع می شد الان به وضعی رسیده که با وجود فصل زمستان شهروندان بانه وره، در ۴۸ ساعت فقط ۱ الی ۲ ساعت آب شرب لوله کشی را دارند و بیش از ۱۰۰ خانوار از فصل تابستان تا الان آب شرب شهری را در خانه ی خود ندیده اند و با سرف هزینه زیاد اقدام به تامین آب می کنند و وضعیتی غیر قابل تحملی را تحمل می کنند و مسلما اگر این شرایط ادامه پیدا کند بحرانی شدیدتر به وجود می آید که کنترل کردنش سخت خواهد بود.

البته اقدامات وکارهای در دست اقدام در این چند سال برای رفع این مشکل و بحران بزرگ در این چند سال انجام شده اما تا به حال عملا منتج به نتیجه نگشته و با موانعی رو به رو شده است.

از نماینده اورامانت، استاندار و فرماندار محترم و هر آنکس دستش می رسد عاجزانه درخواست داریم در اسرع وقت چاره ای اساسی و عاجل برای حل این بی آبی و شرایط فوق بحرانی که حیات شهر بانه وره را تهدید میکند؛ بیاندیشند و مردمان محروم، خویشتن دار و انقلابی شهر بانه وره را از اساسی ترین نیاز هر انسان که آب است بهرمند سازند. / پاوه پرس

کد خبر 25217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha