تامین ۶۰ درصد میوه شب عید و تنظیم بازار ایران از آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ۶۰ درصد میوه شب عید و تنظیم بازار کشور به علت مرغوبیت محصول از استان آذربایجان غربی تامین می شود.

به گزارش کردپرس، از جهاد کشاورزی؛ اسماعیل قادری فر در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صادرات سیب درختی استان و تدوین راهکارهای لازم جهت تسریع در روند صادرات افزود: این اقدام در راستای ایجاد یک تحرک جدی و بالا در فروش و بازار رسانی سیب درختی آذربایجان غربی انجام می شود.

اوی با اشاره به اخبار برگشت محصولات کشاورزی صادراتی به کشور و تشریح اصل این موضوع ادامه داد: هیچ محصول صادراتی مشکل دار نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: کل ظرفیت صنایع تبدیلی کشور در ۴۰ سال گذشته ثابت بوده و ۷۰ هزار تن است در حالی که برآورد کل محصول پیش بینی شده و قابل جذب امسال در این استان ۴۵۰ هزار تن بوده که چندین برابر ظرفیت صنایع است.

او ادامه داد: نیازمند سرمایه گذاری های جدید در بخش صنایع تبدیلی هستیم و لازم است تا ظرفیتها و زیرساختهای شهرستانهای نقده و اشنویه برای ایجاد این صنایع تبدیلی بررسی شود.

قادری فر ادامه داد: با گفت و گو های مکرر و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا از محل تبصره ۱۸ اقدامات تجهیز کامیونها به کانتینر های یخچالی جهت حمل میوه انجام شود و به زودی قرار دادهای این اقدام تنظیم و آماده می شود.

او افزود: برای حمل هوایی سیب درختی نیز اقدامات و گفت و گو هایی انجام شده است و مجوز نیز اخذ شده و باید مسولان استانی برای آغاز این نوع صادرات همکاری و تعامل داشته باشند.

کد خبر 25191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha