واکنش شدید رئیس مشترک HDP به پیشنهاد نام گذاری جنگلی در دیاربکر به نام دولت باغچه لی

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس HDP در واکنش به نامگذاری یک جنگل در دیاربکر به نام دولت باغچه لی این کار را حرکتی بی شرمانه از سوی حکومت ترکیه و حمله به هویت و فرهنگ مردم کرد دانست.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به نامگذاری یک پارک جنگلی به نام دولت باغچه لی رئیس ملی گرای افراطی حزب حرکت ملی (MHP) ضمن محکوم کردن این حرکت گفت مگر باغچه لی جز دشمنی، تهدید و تحقیر مردم کُرد کار دیگری هم برای آنها کرده است؟

به نوشته مزوپوتامیا، مدحت سنجر امروز در نشست فراکسیون HDP در مجلس ترکیه با اشاره به برکناری شهردار های منتخب مردم در شهرهای کردنشین مانند دیاربکر، و انتصاب شهردارهای سرپرست از سوی حکومت، گفت: «حکومت شهردارهای منتخب مردم را در دیاربکر برگنار کرده است، و به جای آنها معتمدان منصوب خود را بر سر کار گذاشته است. زیرا این شهردارها چپاول بیت المال را از سوی حکومت افشا می کردند.»

سنجر انتصاب شهرداران سرپرست از سوی حکومت را غصب اراده کردها و مردم دیاربکر دانست و گفت: «حکومت این سرپرست های شهرداری را پیشتر منصوب کرده بود اما مردم در انتخابات پاسخ روشنی به حکومت دادند و به نامزدهای حکومت رای ندادند. به این ترتیب با غصب اراده مردم کرد شهردارهای منتخب مردم را برکنار کرده و نامزدهای انتصابی خودشان را بر سر کار گماردند.»

او در واکنش به نامگذاری یک پارک جنگلی بزرگ در یک تپه باستانی در دیاربکر به نام دولت باغچه لی گفت: «شما این حق را از کجا آورده اید؟ چطور شرم نمی کنید؟ ثروت دیاربکر، منابع و دارایی های مردم را چپاول کرده اید. این برای شما کافی نبود، به فرهنگ، زبان و هویت مردم کرد حمله کرده اید این هم کافی نبود، حالا آمده اید و می خواهید جنگلی با نام دولت باغچه لی ایجاد کنید؟ این حرکت واقعا حرکتی بی شرمانه و گستاخانه علیه فرهنگ، هویت، و غرور مردم دیاربکر و کردها است.»

او افزود: «مگر دولت باغچه لی برای مردم دیاربکر و کردها چه کرده است؟ جز این که هر روز مردم کرد را تحقیر می کند؟ هر روز به شکلی به HDP که سمبل اراده مردم کرد و دیاربکر است حمله می کند. باغچه لی جز دشمنی افکنی بین مردم کرد و بقیه مردم مگر چه کرده است؟ به چه حقی در دیاربکر نام جایی را به او اختصاص می دهید؟ دیاربکر متعلق به مردم دیاربکر است. آمد مال ماست.»

کد خبر 25144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha