تشکیل پرونده قضائی برای نماینده HDP به دلیل انتشار عکس هایش با یک عضو PKK

سرویس ترکیه - در پی انتشار تصاویر قدیمی سمرا گُزل نماینده HDP با نامزد جان باخته اش که عضو PKK بود، این نماینده در خطر از دست دادن کُرسی پارلمان و محاکمه قرار گرفت. 

به گزارش کردپرس، در پی انتشار تصاویر سمرا گُزل نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با ولکان بورا یکی از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در رسانه های ترکیه، یک پرونده قضائی علیه این نماینده تشکیل شد.

دادستانی عمومی آنکارا از تشکیل پرونده قضائی علیه سمرا گُزل نماینده HDP از دیاربکر به اتهام «عضویت در یک سازمان تروریستی» خبر داد. این پرونده به وزارت دادگستری ارسال شد.

در صورتی که این پرونده به مجلس ترکیه ارسال شود و در کمیسیون قانون اساسی مطرح شده و در صحن علنی مجلس پذیرفته شود، سمرا گُزل محاکمه خواهد شد. همچنین او کرسی نمایندگی خود را در مجلس ترکیه از دست خواهد داد.

ماجرای تصاویر سمرا گُزل چیست؟

ولکان بورا، نامزد سمرا گُزل، یک روزنامه نگار بود که به دلیل تعدد پرونده های قضائی در سال 2009 ناچار به ترک ترکیه و پیوستن به PKK شد. سمرا گُزل در فاصله سال های 2013 تا 2015 در دوران برقراری روند مذاکرات صلح که اعضای PKK می توانستند با اعضای خانواده خود دیدار کنند، به مقر PKK به دیدار نامزد خود بورا رفت. او در این دیدارها عکس هایی با بورا گرفت. پس از به پایان رسیدن مذاکرات صلح، بورا در سال 2017 در یک عملیات جان خود را از دست داد.

گُزل در سال 2018 به عنوان نماینده HDP برگزیده شد. در آن زمان تحقیقات قضائی چیزی درباره نامزدی و دیدار گُزل با عضو PKK نگفت. با این همه اکنون پس از سال ها تصاویری که در تلفن همراه بورا بوده و پس از کشته شدن او توسط نیروهای نظامی ترکیه به دست آنها افتاده است، توسط نیروهای اطلاعات ترکیه به یک روزنامه نگار داده شده تا منتشر شوند.

گُزل امروز در بیانیه ای اعلام کرد که با وجود تلاش های حکومت برای تروریزه کردن اعضای HDP آنها دست از مبارزه برای آزادی نخواهند کشید.

کد خبر 25080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha