حکومت نمی تواند حزبی را که 6 میلیون رأی دارد به آسانی منحل کند

سرویس ترکیه - پروین بولدان با توطئه دانستن پرونده های اعتراضات کوبانی و انحلال حزب علیه HDP، اعلام کرد که حکومت نمی تواند حزبی را که 6 میلیون رأی دهنده دارد منحل کند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در میتینگ بزرگ این حزب در استان قوجائلی گفت حکومت نمی تواند حزبی را 6 میلیون رأی دارد به آسانی منحل کند. بولدان گفت که به قطع HDP یکی از نامزدهای جدی برای به دست آوردن قدرت پس از حکومت فعلی خواهد بود.

بر اساس گزارش سایت رسمی HDP، این حزب با برگزاری یک میتینگ در استان قوجائلی خواهان استعفای حکومت شد. پروین بولدان در سخنرانی خود در این متینگ اعلام کرد که در طول برگزاری سلسله میتینگ های این حزب در شهرها و استان های مختلف با گروه های مختلف مردم دیدار و گفتگو کرده اند.

بولدان با بیان این که کشور ترکیه بزرگتر از حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) است، گفت: «مردم ترکیه محکوم به تحمل AKP و MHP نیستند. حکومت با همه افرادی که به نحوی در برابر دزدی ها، رانت ها، بی عدالتی ها، و مافیا بازی ها اعتراض می کنند، برخورد می کند. برای همه آنها پرونده قضائی درست می کند. اما هر قدر که می خواهد پرونده قضائی علیه ما درست کند، ما سر تسلیم فرود نخواهیم آورد.»

بولدان همچنین با توطئه خواندن دو پرونده قضائی علیه HDP گفت: «دو توطئه قضائی یکی پرونده اعتراضات کوبانی و دیگری پرونده انحلال حزب علیه HDP در جریان است. این دو پرونده هیچ سند قانونی ندارند. اعضای HDP در همه رویدادهایی که در آن حضور داشتند نه سلاح به دست گرفتند و نه کسی را کشتند و چاقو بر روی کسی کشیدند. تنها جرم ما ایستادن در کنار مظلومان و فرودستان در برابر بی عدالتی های حکومت است. خیالتان راحت باشد. انحلال حزبی که 6 میلیون رأی دارد به این آسانی ها نیست.»

بولدان افزود: «ما می دانیم که همه در این کشور، فارغ از نژاد، فرقه، مذهب، ترک، کرد، علوی، ارمنی، آشوری، تنها یک چیز می خواهند، عدالت، عدالت، عدالت. اما حکومت ترکیه حتی ذره ای از این عدالت را برقرار نکرد. اکنون نیز برای از دست ندادن قدرت هر طور بازی ای سر مردم در میاورد.»

او در آخر اعلام کرد که حزبش یکی از گزینه های اصلی برای به دست آوردن قدرت در انتخابات آتی است.

کد خبر 25030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha