زوج های نابارور کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه از تحت پوشش قرار گرفتن زوج های نابارور استان توسط بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ امید قادری با اعلام این خبر افزود: درمان این افراد در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته و در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف جوان سازی و افزایش جمعیت خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مددجویان شهری کمیته امداد در حالت عادی برای دریافت خدمات ناباروری نیازی به نظام ارجاع ندارند و به راحتی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: صندوق ها از لحاظ پرداخت خسارت ها از ابتدای سال جاری انجام می شود و اگر مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی در این راستا فعالیت کند صندوق نیز با آن مرکز قرارداد خواهد بست.

وی ادامه داد: افراد نابارور برای خرید تجهیزات در این زمینه تا ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و تنها ۱۰ درصد هزینه بر عهده زوج نابارور است.

قادری افزود: ثبت نام افراد بیمه سلامت در حال حاضر بدین شکل می باشد که بیمه شده اگر تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشد می تواند در طرح بیمه سلامت ثبت نام کند. فرد با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و ارائه مدارک هویتی خود می تواند برای خود و اعضای خانواده ثبت نام نماید و دفترچه بیمه سلامت را دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری کرونا بیمه شده به صورت غیر حضوری هم می تواند با مراجعه به سامانه غیر حضوری بیمه سلامت ایران به نشانی اینترنتیhttp://www.bimehsalamatiranian.ir سازمان بیمه سلامت نیز ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهد.

وی ادامه داد: اعتبار بخشی دفترچه های بیمه سلامت صندوق بیمه روستائیان و عشایر و همچنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تا آخر آذر ماه سال جاری تمدید شده بود و در صندوق کارکنان دولت که شامل ۱۴۰ هزار نفر از کارکنان دولت می شود تا ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به صورت اتوماتیک تمدید شده است.

قادری افزود: بیماران خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس و کلیوی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که به صورت رایگان به آنها خدمات ارائه می شود.

وی گفت: تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان ۲ هزار و ۳۳۲ نفر بوده که به صورت رایگان داروهای مورد نیاز در اختیار آنها قرار می گیرد و اگر داروی تجویز شده که نیاز به تایید باشد بیمار می تواند با تشکیل پرونده در سیستم، داروی مورد نظر خود را دریافت کنند.

کد خبر 24917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha