محکومیت 5 سال زندان برای یک افسر پلیس ترکیه به اتهام ضرب و شتم یک نوجوان کرد

سرویس ترکیه - دادگاه ترکیه افسر پلیسی را که باعث مجروح شدن نوجوان 14 ساله کرد شده بود، به 5 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، یکی از دادگاه های ترکیه در اقدامی دور از انتظار افسر پلیسی را که باعث ایجاد جراحت در یک شهروند اهل حکاری شده بود، به 5 سال زندان محکوم کرد.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، بهادر توران افسر پلیس عملیات ویژه در سال 2009 یک نوجوان 14 ساله کرد اهل حکاری را با قنداق تفنگ مورد ضرب و شتم قرار داده و به شدت مجروح کرده بود. روز گذشته دادگاه عالی کیفری سوم الازیغ با حضور وکلای دو طرف این پرونده تشکیل شد. دادگاه در این حادثه افسر پلیس را به اتهام ایجاد جراحت عمدی به 5 سال زندان محکوم کرد. با این همه دادگاه همچنان درخواست بازداشت پلیس را رد کرد.

وکلای پرونده حکم دادگاه را ناعادلانه دانسته و اعلام کردند که برای افزایش مجازات این فرد به دادگاه تجدید نظر مراجعه خواهند کرد.

ماجرا چه بود؟

در 23 آوریل 2009 در حکاری، تجمعی اعتراضی در واکنش به عملیات حکومت ترکیه علیه حزب کردی جامعه دموکراتیک (DTP) برگزار شد. در آن زمان نوجوانی 14 ساله در یک زمین خالی در منطقه در حال بازی فوتبال بود که از سوی افسر پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بهادر توران با قنداق تفنگ بارها به سر این نوجوان ضربه زد که باعث شد او مدتی طولانی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شود. وکلای این پرونده سال ها پیگیر گرفتن حکم مجازات برای این افسر پلیس بودند و بارها از دادگاهی به دادگاهی دیگر فرستاده شدند.

کد خبر 24889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha