صدور حکم حبس ابد برای روژهات دُورو روزنامه نگار کرد

سروس ترکیه - روژهات دُورو روزنامه نگار کرد به اتهام عضویت در سازمان تروریستی به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش کردپرس، دادگاه هشتم کیفری دیاربکر، روژهات دُورو روزنامه نگار کُرد را به حبس ابد و 12 سال و یک ماه زندان محکوم و حکم دستگیری او را صادر کرد. اتهام این روزنامه نگار کرد «آسیب به وحدت و یکپارچگی کشور، تلاش برای قتل عمد، عضویت در سازمان تروریستی، و تبلیغ برای سازمان تروریستی» اعلام شده است.

به نوشته مزوپوتامیا، دورو متهم شده است که در حالی که در حال تهیه خبر بوده است، با قصد کشتk به یک فرد حمله کرده است. همچنین او به دلیل عکاسی برای تهیه خبر از یک رویداد در سلیمانیه به عضویت در سازمان تروریستی متهم شده است. بر اساس شواهد دورو هیچ رابطه ای با سازمان های مورد ادعا نداشته و تنها به تهیه خبر مشغول بوده است.

دادستان پرونده با اشاره به اتهامات مطرح شده علیه دورو خواستار مجازات دورو برای همه آنها شده بود. رسول تمور وکیل دورو با بیان این که این دادگاه از ترکیب سه پرونده جداگانه که ربطی به هم ندارند تشکیل شده است، گفت که این شرایط امکان دفاع از متهم را محدود می کند. تمور اعلام کرد که دورو در حالی به اتهام تلاش برای قتل عمد مورد تعقیب قضائی قرار گرفته است که اظهارات شاکی پرونده با محتوای پرونده مطابقت ندارد. او همچنین گفت که بر اساس فیلم گرفته شده از سوی متهم در صحنه درگیری، دورو در جریان درگیری مورد حمله طرف مقابل قرار گرفته است و این فرد نمی تواند از سویی دوربین در دست داشته باشد و از سوی دیگر به طور همزمان اسلحه بکشد.

دادگاه هشتم دیاربکر روژهات دورو را به موجب ماده 302 قانون اساسی به حبس ابد تشدید شده محکوم کرد و پس از آن آن را به حبس ابد تقلیل داد. او از سوی دیگر به اتهام تلاش برای قتل عمد به حبس ابد محکوم شد و سپس این حکم نیز به 10 سال و 10 ماه زندان کاهش یافت. دورو همچنین به دلیل روزنامه نگاری انتقادی علیه حکومت، به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی به یک سال و سه ماه دیگر حبس نیز متهم شد که در مجموع، او به یک حبس ابد و 12 سال و یک ماه دیگر زندان محکوم شده است.

کد خبر 24805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha