دولت عراق بودجه استان های مرکزی و جنوبی را به دلایل سیاسی برای اقلیم کردستان می فرستد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک نماینده سابق مجلس عراق تأکید کرد هدف از ارسال بودجه از سوی دولت مرکزی برای اقلیم کردستان، جلب حمایت سیاسی بوده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "ندی جودت" در این باره گفت: هدف از ارسال بودجه از سوی دولت مرکزی به اقلیم کردستان در شرایط کنونی، واضح است و بودجه مرکز و جنوب عراق به اربیل فرستاده می شود و در مقابل آن، امتیازات سیاسی دریافت می شود.

جودت افزود: همه دولت ها اقدام به کسب پست های سیاسی با بهره گیری از بودجه عمومی کرده اند و مصطفی کاظمی نخست وزیر کنونی عراق نیز بودجه مذکور را با هدف کسب حمایت کردها برای تحقق آرزوی انتخاب مجددش به نخست وزیری هزینه می کند.

یادآور می شود هیویدار احمد عضو کمیسیون اقتصادی پارلمان اقلیم کردستان پیشتر اعلام کرده بود با وجود پایان اعتبار قانون بودجه سال گذشته و آغاز سال جدید، دولت مرکزی به ارسال ماهیانه 200 میلیارد دینار به اقلیم کردستان ادامه می دهد.

اقدام دولت بغداد در ارسال بودجه مذکور، با اعتراض بسیاری از فراکسیون ها مواجه شده است و بسیاری از آنها معتقدند اربیل در مقابل دریافت این بودجه، منابع درآمدی اش از جمله درآمد حاصل از فروش نفت و پایانه های مرزی را برای دولت مرکزی ارسال نمی کند.

کد خبر 24717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha