عضو ارشد ائتلاف فتح: شبه توافقی درباره عدم انتخاب مجدد سران کنونی قوا در عراق وجود دارد  ​​​​​​​

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد: شبه توافقی درباره عدم انتخاب مجدد سران کنونی قوای عراق بین جریانات سیاسی کشور وجود دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "محمود الحیانی" در این باره گفت: آنچه در حال حاضر در جریان است دیدارها و گفتگوهایی است که هنوز منجر به مشخص شدن نامزد هیچ شخصیتی برای پست های اصلی حاکمیتی منجر نشده است. اما به دلیل وجود ضرب الاجل زمانی گفتگوهای مذکور، همچنان ادامه دارد.

محمود الحیانی افزود: چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولت توافقی تلاش می کند. زیرا شرایط سیاسی کنونی کشور و همچنین انتخاباتی که درباره روند برگزاری آن، ملاحظاتی به وجود آمده است، تشکیل دولت توافقی را بیش از پیش، ضروری می نماید.

عضو ارشد ائتلاف فتح افزود: به دلیل عدم توافق شهروندان در زمینه رأی دادن به یک فراکسیون خاص، اکثریتی در کشور وجود ندارد.

یادآور می شود به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در مهر ماه گذشته و ناکامی جریانات سیاسی ریشه دار در حفظ کرسی هایشان در مجلس آن کشور، تردیدهایی از سوی آنها درباره سلامت انتخابات اخیر مطرح شده است. این در حالی است که جریان صدر به عنوان حائز اکثریت نسبی کرسی های مجلس جدید عراق بر تشکیل دولت اکثریت از طریق ائتلاف با سایر احزاب برنده از جمله حزب دمکرات کردستان و ائتلاف تقدم به رهبری محمد حلبوسی رئیس مجلس کنونی آن کشور تأکید دارد. جریانات سیاسی شیعه معترض به نتایج انتخابات که ائتلافی موسوم به "چارچوب هماهنگی" تشکیل داده اند درصدند تا مقتدی صدر را درباره ضرورت تشکیل دولت توافقی [با حضور همه جریانات سیاسی برنده انتخابات] اقناع کنند.

کد خبر 24662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha