پاکسازی مناطق حد فاصل اقلیم کردستان با استان های دیالی و صلاح الدین از عناصر داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک فرمانده نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد نیروهای مذکور در یک عملیات "فراگیر و قاطع" دستاوردهای امنیتی گسترده ای در زمینه لجستیکی و جغرافیایی به دست آورده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "مردان چاوشین" فرمانده محور دوم نیروهای پیشمرگ در منطقه قره تپه – حمرین در این باره گفت: نیروهایمان در مناطق اطراف کفری، پلکانه، قوره چای، شوراه و سایر مناطق حد فاصل بین اقلیم کردستان و استان های صلاح الدین و دیالی از لوث عناصر تشکیلات تروریستی داعش پاکسازی شده است.

مردان چاوشین افزود: عملیات تعقیب و پیگرد هسته های تشکیلات تروریستی داعش با همکاری نیروهای نظامی و امنیتی دولت مرکزی عراق ادامه دارد و در این زمینه دستاوردهای امنیتی گسترده ای به دست آمده است که بارزترین آنها نابودی انبارهای تسلیحات تروریست هاست که عناصر تروریستی از چندین سال پیش آنها را بنا کرده بودند. از سوی دیگر، عناصر تروریستی داعش از زمان آغاز عملیات مذکور توسط نیروهای پیشمرگ، هیچ گونه عملیات یا اقدام تروریستی انجام نداده اند.

این فرمانده نیروهای پیشمرگ تصریح کرد: صعب العبور بودن مناطق بین اقلیم کردستان و استان های همجوار آن، نیازمند عملیات مداوم و اقدامات امنیتی مداومی برای پایان دادن به تهدیدات این تشکیلات تروریستی و ریشه کن کردن آنهاست.

یادآور می شود این فرمانده نیروهای پیشمرگ پیشتر از نابودی توان تسلیحاتی داعش و امکان انجام عملیات توسط این تشکیلات تروریستی در مناطق صعب العبور بین اقلیم کردستان و استان های دیالی و صلاح الدین خبر داده بود.

به دنبال حملات شبانه ماههای اخیر تشکیلات تروریستی داعش به مواضع نیروهای پیشمرگ، این نیروها با هماهنگی نیروهای نظامی و امنیتی دولت مرکزی عراق، در ابتدای مارس گذشته، عملیات نظامی فراگیری را برای پاکسازی و بازرسی کانون ها و مناطق دارای خلأ امنیتی آغاز کرده اند.

کد خبر 24583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha