باغ موزه سنندج با تاکید بر نقش مردم در دفاع مقدس طراحی شود

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: باغ موزه سنندج باید با تاکید بر نقش استان، مردم و پیشمرگان کُرد در دفاع مقدس طراحی و اجرا شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، گفت: این یک نقص است که در کردستان به عنوان استانی که مستقیماً با جنگ تحمیلی درگیر بوده باغ موزه دفاع مقدس نداریم و این نقص را باید با طراحی یک کار برجسته جبران کنیم.

وی در بحث اختلاف نظر شهرداری سنندج و بنیاد حفظ آثار استان در خصوص جابجایی محل اجرای این پروژه، ضمن اشاره به صرف هزینه مطالعه و طراحی توسط بنیاد، اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس حالت پادگانی ندارد بلکه برای استفاده مردم است و منع تردد ندارد، لذا شهرداری می‌تواند طبق برنامه ریزی خود برای محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز در سایر اراضی این محوطه، اقدام کند.

استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت ساخت باغ موزه دفاع مقدس در کردستان، افزود: از جمله پیشنهادات استان در سفر رییس جمهور، این پروژه خواهد بود و پیگیری می‌کنیم تا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرای آن را برعهده بگیرد.

زارعی‌کوشا در خصوص یادمان‌های شهدای استان خواستار همکاری فرمانداری‌ها با بنیاد حفظ آثار و آماده سازی فضا برای برقراری سفرهای راهیان نور پس از ۲ سال وقفه شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آثار از تشییع پیکر یک شهید گمنام و یک شهید تفحص شده شهرستان سقز در روز چهارشنبه و برپایی شب وداع این شهدا خبر داد و ادامه داد: ۲۵۰ شهید تفحص شده در ۲۱ استان کشور تشیع خواهند شد که یکی از این شهدا در سنندج تشیع و در محل صدا و سیمای استان دفن می شود.

سردار ذبیح اللهی مالکی یادآور شد: ۳۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۱۷ یادمان شهدا در ۱۰ شهرستان استان مدفن دارند.

کد خبر 24550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha