در سال 2022 بر روی آگاهی بخشی به مردم درباره جنایت علیه بشریت تمرکز می کنیم

سرویس ترکیه - مادران شنبه در 875 مین هفته اعتراضات اعلام کردند که در سال جدید در جهت آگاهی بخشی به مردم درباره جنایت علیه بشریت تلاش خواهند کرد.

به گزارش کردپرس، مادران شنبه در 875 مین هفته از آغاز اعتراضات خود اعلام کردند که در سال 2022 ضمن ادامه مبارزه علیه نقض حقوق بشر در ترکیه، برای روشنگری علیه جنایت های ضد بشری حکومت ترکیه تلاش خواهند کرد.

به نوشته گازته قارینچا، مادران شنبه در هشتصد و هفتاد و پنجمین شنبه از آغاز تحصن های خود که مصادف با اولین روز از سال نو میلادی بود، در دیدار خود درباره نقض حقوق بشر در سالی که گذشت به گفتگو پرداختند.

اقبال ارن یاریجی عضو کمیسیون بازداشت شدگان انجمن حقوق بشر (İHD) در این دیدار، با آرزوی سالی که عدالت را به ارمغان بیاورد، گفت: «ما سالی پر از ستم و خشونت را پشت سر گذاشتیم. در حالی به سال جدید وارد شدیم که در این کشور حاکمیت قانون به تعلیق در آمده است و تحت فشارهای شدید هستیم. ترکیه در سایه سیستم ریاست جمهوری تک نفره با یک رژیم سرکوبگر مواجه شده است که حقوق و قوانین را نقض می کند. حکومت ترکیه که دموکراسی، حقوق بشر و آزادی و حق زیستن را به رسمیت نمی شناسد، این کشور را از صلح و عدالت خالی کرده است. ما باید در برابر خفقان ایجاد شده توسط این حکومت ساکت ننشینیم.»

اعضای جمعیت مادران شنبه در این دیدار بر لزوم بلند شدن صدای اعتراض توسط مردم تأکید کردند و از حکومت ترکیه خواستند تا دست از خودسری در اداره کشور بردارد. آنها همچنین خواستار استقلال قوه قضائیه از دولت شدند.

گفتی است مادران شنبه نام گروهی از مادران و دیگر اعضای خانواده فعالان سیاسی ترکیه است که از دهه 1990 تا کنون کشته یا مفقود شده اند. آنها تاکنون 875 شنبه با وجود تمام موانع سیاسی و امنیتی در استانبول و برخی شهرهای دیگر تجمع کرده اند و خواستار شناسایی و مجازات عاملان ربوده شدن و کشتار فرزندانشان هستند. آنها همچنین نسبت به دیگر موارد نقض حقوق بشر در ترکیه نیز واکنش نشان داده و در تمام تجمعات اعتراضی علیه سیاست های ناقض حقوق بشر در ترکیه حضور فعال دارند.

کد خبر 24543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha