بزرگداشت حماسه ۹ دی در استان ایلام برگزار شد

سرویس ایلام - با حضور مردم استان در تمام شهرستان‌ها، بزرگداشت حماسه ۹ دی در استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در مرکز استان این مراسم در مصلای ایلام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: فتنه، گرد و غباری را ایجاد کرده بود که تشخیص سره از ناصره و حق از باطل سخت شده بود اما همانگونه که تنها مه‌شکن می‌تواند در مه به کار بیاید، بصیرت مردم تنها راه شناخت فتنه بود که با تبیین مقام معظم رهبری این امر محقق شد و مردم در دفاع از ولایت حماسه‌ی ۹ دی را رقم زدند.

سردار نائینی مشاور فرمانده کل سپاه کشور که سخنران اصلی مراسم ایلام بود نیز ضمن بررسی ابعاد مختلف فتنه هشت ماهه ۸۸ عنوان کرد: نهم دی‌ماه ۸۸ یوم الله است چرا که پاسخی به جنگ نرم و پیچیده‌ی دشمنان غربی بود. دشمنانی که امید به پایان بخشیدن به انقلاب اسلامی داشتند. به همین جهت باید گفت حرکت مردم در ۹ دی ارزش مضاعفی دارد و به تعبیر مقام رهبری در فضای غبارآلود سال ۸۸، مردم بصیرت شناسی خود را عاشورایی به نمایش گذاشتند و آن را تبدیل به حماسه‌ای بزرگ کردند.

او گفت: فتنه به حدی بزرگ بود که رهبر انقلاب در ۵۴ نوبت به تبیین ابعاد فتنه پرداختند و همین امر، فتح ملت ایران در ۹ دی‌ماه را ارزشمند و مهم جلوه می‌دهد.

سردار نائینی تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌ها، نخبگان، جامعه تبیینی، فعالین فرهنگی و هنری کمتر به تبیین این حماسه پرداختند، حماسه‌ای که در کمتر از ۴۸ ساعت بیش از ۴۰ میلیون را بر علیه توطئه عظیم دشمن به حرکت در آورد. حرکتی مردمی که تجلی ولایت‌مداری، بصیرت، همبستگی ملی و واکنش عاشورایی بود.

این مراسم با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

کد خبر 24389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha