دو هزار حمله هوایی و 367 حملۀ شیمیایی ارتش ترکیه به کردستان عراق

سرویس ترکیه - PKK در گزارش سال 2021 از جنگ در جریان در کردستان عراق میان این گروه و نیروهای نظامی ترکیه، اعلام کرد ارتش ترکیه در سال گذشته بیش از دو هزار بار به کردستان عراق حمله کرده است.

به گزارش کردپرس، به ادعای ستاد فرماندهی مرکز دفاع مردمی حزب کارگران کردستان (PKK) ترکیه در سال ۲۰۲۱ بیش از دو هزار حمله هوایی و 367 حمله شیمیایی در فراسوی مرزهای خود انجام داده است که بر اثر آن ۸۶۱ نیروی نظامی ترکیه و ۲۹۸ تن از اعضای نیروهای مدافع خلق (HPG) جان خود را از دست داده اند.

به نوشته فرات، سلسله عملیات برون مرزی ترکیه که از ۲۳ آوریل علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) در مناطق زاپ، متینا و آواشین در اقلیم کردستان آغاز شده بود اکنون ۹ ماه است که همچنان در این مناطق ادامه دارد. ستاد فرماندهی مرکز دفاع مردمی (HSM) گزارشی از جنگ در سال ۲۰۲۱ ارائه داده است که بر اساس آن هدف حکومت ترکیه فروپاشی اقلیم کردستان و مقاومت کردها اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، ترکیه در سال ۲۰۲۱ دو هزار و ۲۵ حمله هوایی، ۴۲۶ حمله توپخانه ای، و ۳۶۷ حمله شیمیایی انجام داده است که در نتیجه این حملات ۲۹۸ تن از اعضای HPG جان خود را از دست داده‌اند.

در این گزارش آمده است که ترکیه پس از شکست در عملیات گاره در اقلیم کردستان تصمیم به برگزاری عملیاتی گسترده در این منطقه گرفته است. همچنین ترکیه انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر زندانی PKK را شدید تر کرده است.

ستاد فرماندهی مرکز دفاع مردمی در این گزارش با اشاره به استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی اعلام کرد که ۴۰ تن از اعضای HPG در نتیجه این حملات چون خود را از دست داده اند.

کد خبر 24388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha