«گردشگری خرید»، فرصتی مناسب برای توسعه کردستان

سرویس کردستان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان رواج گردشگری خرید را فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی در استان ضروری دانست.

به گزارش کرد پرس، سیدکمال حسینی در همایش منطقه‌ای توسعه گردشگری پسا کرونا محور غرب کشور که با حضور نمایندگان و مدیرانی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: خرید به یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب مقصد گردشگران به استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ظرفیت های زیادی در بازار استان، به ویژه شهرهای بانه و مریوان وجود دارد که استفاده از پتانسیل‌های این مکان، می تواند استان را به مرکزی مناسب برای خرید و تفریح گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار کرد: توسعه این صنعت در اوضاع کنونی، با توجه به فروکش کردن نسبی شیوع کرونا زمینه‌ای مناسب برای رونق اقتصاد در این منطقه است.

حسینی ادامه داد: کردستان یکی از غنی ترین استان‌های کشور در حوزه میراث‌فرهنگی و آئین سنتی بشمار می‌آید، بنابراین توسعه گردشگری با تکیه بر ذخایر فرهنگی و سنت غنی مردم کردستان می‌تواند نقش مهمی را در رونق توسعه گردشگری ایجاد کند.

وی یادآور شد: ثبت جهانی کلاش مریوان و معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو مزیت خوبی برای افزایش تقاضا، ایجاد اشتغال و تأثیر مثبت در توسعه استان و شهرستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان همچنین توریسم درمانی را راهکاری برای توسعه مناطق غرب کشور عنوان کرد و بیان کرد: استا‌نهای غرب کشور، به ویژه کردستان که با کشور عراق همسایه است در شرایط کنونی می تواند با پذیرش تورهای سلامت بیماران،علاوه بر کاهش آلام آنان به ایجاد درآمد و ارز آوری در این استان ها کمک کنند.

حسینی تعامل استان های غربی كشور با یكدیگر را در رسیدن به توسعه پایدار مهم ارزیابی كرد و گفت: اگر از پتانسیل‌های استان‌های غرب كشور به درستی استفاده شود می‌توان كشور را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش برد.

وی افزود: طی دهه‌های گذشته چند مسیر گردشگری به صورت کلاسیک در ایران تعریف شده که مقصد گردشگران داخلی و خارجی است و استان‌های منطقه غرب کشور علی‌رغم ظرفیت و پتانسیل بالا از این مزیت محروم مانده است و از معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواستند با برنامه‌ریزی به فکر تغییر فرهنگ معمول و رایج مردم در بحث گردشگری کشور با تمرکز و معرفی جاذبه‌های مناطق غرب کشور شدند.

ثبت جهانی هورامان، فرصتی طلایی برای توسعه گردشگری غرب کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این همایش، ثبت جهانی هورامان را فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری غرب کشورعنوان کرد و اظهار کرد: خوشبختانه استان‌های غرب کشور به ویژه استان کردستان با شاخص‌ها و ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بیشمار، این قابلیت را دارند در توسعه فرهنگی و رونق اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشند.

یعقوب گویلیان ادامه داد: بنا داریم با همکاری استان‌های غرب کشور و به منظور توسعه صنعت گردشگری، پکیج‌ها و بسته‌های سفر مشترک را در قالب تور آثار ثبت شده جهانی وتورهای تخصصی ژئوتوریستی طراحی کنیم.

وی یادآور شد: پیشنهاد می شود آموزش هدفمند گردشگری در سه سطح برای تورلیدرگردانان و مدیران فنی آژانس‌ها، مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری و تربیت مربی حرفه‌ای گردشگری از بین دانش آموخته‌های گردشگری استان‌های غرب کشور با مرکزیت یکی از استان‌ها مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: اجرای رویدادهای مشترک فرهنگی برای تبدیل شدن به برند منطقه از جمله، اجرای سالیانه رقص محلی استان‌ها و موسیقی مشترک غرب کشور، همچنین برندسازی گردشگری در منطقه غرب مانند تور کوهستان، تور جنگل زاگرس همراه با زندگی زاگرس نشینان، هه وار گردی، موسیقی، گردشگری غذا،محصولات کشاورزی و...برای توسعه گردشگری منطقه در نظر گرفته شود.

گویلیان گفت: گردشگری سلامت با تاکید بر بازار هدف شمال عراق و ایجاد کنسرسیوم بیمارستانی مابین استانهای غرب کشور، طراحی پکیج های ترانسفری به مقاصد استان های شمالی و جزایر جنوبی کشور، اجرای تورهای طبیعت گردی و روستا گردی یک روزه الی سه روزه به مسیرهای منتهی به استان های همجوار مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در این شرایط کرونا و به منظور حفاظت از سلامت گردشگران، نسخه شفابخش طرح‌ گردشگری سلامت، در رسیدن به ایده آل‌ها در گردشگری موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و رونق گردشگری سلامت، بیش از پیش زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

کد خبر 24361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha