قطع سه هزار درخت زیتون توسط شهرداری AKP در اورفا

سرویس ترکیه - شهرداری AKP در منطقه ایوبیه اورفا سه هزار اصله درخت زیتون باغ های شخصی کردها را شبانه تار و مار کرد.

به گزارش کردپرس، شهرداری منطقه ایوبیه اورفا وابسته به حزب عدالت و توسعه (AKP) شبانه سه هزار اصله درخت زیتون از باغ شخصی یک شهروند کُرد را قطع کرد.

بنا بر گزارش گازته قارینچا، شهرداری AKP سه هزار اصله درخت زیتون را در باغ قاضی کنت در محله باقی کنت ایوبیه به بهانه زمین تصرفی قطع کرد. این در حالی بود که رمضان یالچین صاحب باغ اعلام کرد که چند سال پیش این باغ را خریده و خودش درختان زیتون را در سال 2016 در این زمین کاشته است.

یالچین در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که اسناد لازم درباره مالکیت این اراضی وجود داشته و مراحل قانونی برای کسب پروانه ساخت و ساز نیز در شهرداری منطقه در حال انجام بوده است. او گفت: مأموران شهرداری با حمله به این باغ در کنار قطع سه هزار اصله درخت زیتون، بیش از صد اصله درخت بادام و شلیل را نیز قطع کرده اند. آنها درختان قطع شده را روی زمین ریخته و رفته اند.

یالچین با ناراحتی از این موضوع گفت: «حتی اگر این زمین مشکل مالکیت داشته باشد آیا باید درختان را قطع کنند؟ این درخت ها بین 5 تا ده سال سن داشتند و به ثمر رسیدن آنها کار بسار دشواری است. می توانستند درختان را از ریشه در آورده و در جای دیگری بکارند.»

کد خبر 24328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha