دفاع از حقوق جان باختگان روبوسکی وظیفه ما است

سرویس ترکیه - قلیچدار اوغلو رئیس CHP در تماس با مادران جان باختگان قنل عام روبوسکی اعلام کرد که از حقوق فرزندان آنها دفاع خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در سالروز کشتار روبوسکی در تماس با خانواده های این افراد اعلام کرد که دفاع از حقوق جان باختگان روبوسکی و خانواده های آنها را وظیفه خود می داند.

به نوشته گازته قارینچا، در سالروز کشتار روبوسکی، خانواده جان باختگان این کشتار، با شرکت در مراسمی در اولودره شرناخ، یاد آنها را گرامی داشتند. در این مراسم سزگین تانری کولو نماینده کُرد CHP و لوند گوک نماینده این حزب از آنکارا نیز شرکت کردند.

کمال قلیچدار اوغلو در تماس با خانواده های این جان باختگان اعلام کرد که او و حزبش در هر زمان و مکانی به دفاع از حقوق جان باختگان روبوسکی خواهند پرداخت. او گفت اگرچه امکان بازگرداندن فرزندان این مادران وجود ندارد اما آنها می خواهند از خانواده های جان باختگان حلالیت بطلبند.

یکی از مادران جان باختگان روبوسکی در گفتگو با قلیچدار اوغلو از دیدار با هیأت CHP در گورستان روبوسکی ابراز خرسندی کرد و گفت که «اگرچه عدالت درباره جان باختگان روبوسکی اجرا نشد، اما نوید برقراری عدالت به روبوسکی رسید و این باعث امیدواری است.»

گفتنی است، مفهوم «حلالیت طلبی» که اخیرا از سوی سران اپوزیسیون ترکیه به ویژه قلیچدار اوغلو زیاد به کار می رود، اشاره دارد به پذیرش رخداد بی عدالتی درباره اقشار مختلف جامعه به ویژه کردها و فرودستان، که سال ها در معرض خشونت و آزار حکومت های ترکیه قرار گرفته اند. اپوزیسیون معتقد است تنها با طلب بخشش و تلاش برای بهبود وضعیت و برقراری عدالت درباره فرودستان است که می توان به آینده ای دموکراتیک امیدوار بود.

کد خبر 24309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha