بازداشت 16 نفر در درگیری مردم و نیروهای پلیس در بینگل

سرویس ترکیه - پلیس ترکیه با حمله به یک کتابفروشی خواستار تعطیلی آن بود که با مقاومت مردم مواجه شد و 16 نفر را بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، پلیس ترکیه با حمله به یک کتابفروشی در محله یشیل یورت شهر کردنشین بینگل و ایجاد درگیری 16 تن از شهروندان را بازداشت کرد. بهانه پلیس برای حمله به این کتابفروشی، ادعای نزدیکی آن به یک سازمان اسلامگرای افراطی بود.

بر اساس گزارش گازته دیوار، ماجرا از این قرار بود که شب گذشته ضابطین شهرداری به همراه عده ای از اعضای پلیس به کتاب فروشی توحید رفته و خواستار تعطیلی این کتابفروشی شدند. آنها همچنین می خواستند در کتابفروشی را پلمپ کنند. این اتفاق با مقاومت برخی از شهروندان و درگیری بین نیروهای پلیس و شهروندان مواجه شد که تا نیمه های شب به طول انجامید. نیروهای پلیس با پرتاب گاز اشک آور و ضرب و شتم مردم با باتوم، و شلیک هوایی برای متفرق کردن آنها تلاش کردند.

در این حادثه عده ای از شهروندان بینگل به اتهام های مقاومت در برابر پلیس، خسارت به اموال عمومی، و آسیب عمدی به نیروهای پلیس بازداشت شدند.

فرمانداری بینگل با صدور بیانیه ای پس از وقایع شب گذشته اعلام کرد که در این درگیری ها 16 تن بازداشت شده اند. فرمانداری همچنین ادعا کرد که این کتابفروشی پروانه کسب نداشته است.

کد خبر 24284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha