دیدار رؤسای HDP با احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده

سرویس ترکیه - پروین بولدان و مدحت سنجر برای گفتگو درباره برگزاری انتخابات زودهنگام و برون رفت از وضعیت فعلی ترکیه با احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده دیدار کردند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از گفتگو برای برگزاری انتخابات زودهنگام در دیدار با احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده خبر دادند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، پروین بولدان در یک کنفرانس خبری پس از نشست دو ساعته با داوود اوغلو با بیان این که ترکیه به انتخابات زودهنگام نیاز دارد، گفت: «برای خروج ترکیه از وضعیت فعلی ما به انتخاباتی اضطراری نیاز داریم. زیرا در حال حاضر چیزی به نام دموکراسی، عدالت، و قانون در ترکیه وجود ندارد. حتی اگر بحران اقتصادی هم در کار نبود باز هم برگزاری انتخابات زودهنگام ضروری بود. قربانیان این وضعیت مردم هستند. ما باید به دنبال یک راه حل برای این وضعیت باشیم.»

مدحت سنجر دیگر رئیس مشترک HDP نیز با تشکر از داوود اوغلو و هیأت حزب آینده گفت: «نیاز اساسی ترکیه در حال حاضر "گفتگو" است. ما باید نشان دهیم که سازو کارهای دموکراتیک دست کم در میان احزاب اپوزیسیون کار می کند. در حالی که حکومت تمام تلاش خود را برای خاموش کردن روند تحقق دموکراسی در ترکیه می کند، ما خواهان گفتگو با همه اقشار جامعه هستیم.»

سنجر افزود: «ما می دانیم که حکومت به دنبال دو قطبی کردن جامعه است و از این موضوع منتفع می شود. بزرگترین پاسخ اپوزیسیون به حکومت این است که نشان دهد ما می توانیم به صلح اجتماعی کمک کنیم و فرصت هایی برای برقراری صلح اجتماعی وجود دارد.»

کد خبر 24280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha