در 5 سال گذشته 91 زندانی در زندان های ترکیه خودکشی کردند

سرویس ترکیه - بر اساس گزارش نماینده CHP در 5 سال گذشته 91 زندانی به دلیل خودکشی و 100 زندانی به دلیل بیماری درمان نشده در زندان های ترکیه جان باخته اند.

به گزارش کردپرس، گلزار بیچر قاراجا نمیانده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در گزارشی که درباره وضعیت سلامتی زندانیان در زندان های ترکیه تهیه کرده بود اعلام کرد که که تنها در 5 سال گذشته 91 زندانی به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده اند.

به نوشته جمهوریت، بر اساس این گزارش در 5 سال گذشته 100 محکوم به دلیل بیماری و عدم درمان در زندان های ترکیه جان خود را از دست داده اند. زندانیانی که به دلیل بیماری جان خود را از دست داده اند وقتی برای درمان به بهداری زندان رفته اند، با جمله «چیزیت نیست، خوب می شوی!» مواجه شده و از فرستاده شدن آنها به بیمارستان ممانعت به عمل آمده است.

بر اساس این گزارش که توسط قاراجا در جلسه شورای اجرایی مرکزی CHP ارائه شد، ظرفیت زندان های ترکیه در حال حاضر 297 هزار و 19 نفر است که چیزی بسیار کمتر از شمار محکومان است. به ازای هر 100 جا برای زندانیان 127 تن در زندان ها وجود دارند. به این ترتیب ترکیه در صدر فهرست تراکم زندانیان در بین کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد.

کد خبر 24224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha