آمریکا دیر یا زود کردهای سوریه را تنها می گذارد

سرویس جهان- سرگئی لاوروف می گوید مضرات حضور آمریکا در سوریه بیشتر از منافع آن است. به همین دلیل، دیر یا زود آمریکاییها کردهای سوریه را تنها خواهد گذاشت.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه نشنال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با تلویزیون راشا تودی بر خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تاکید کرد.

او با اشاره به این که مضرات حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بیشتر از منافع آن است، گفت: باید همه درک کنند که آمریکا دیر یا زود مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را ترک خواهد کرد.

لاوروف درباره اهداف آمریکا از حضور در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفت: از همان ابتدا آمریکا با استقرار در مناطق نفت خیز و حاصلخیز از نظر کشاورزی در شمال شرق سوریه، منظور خود از حضور در این مناطق را بیان کرد. آمریکایی ها از هر ابزاری برای پیش بردن جدایی طلبی کردها در این منطقه استفاده کردند.

او ادعا کرد که آمریکاییها از حضور در این منطقه احساس راحتی ندارند بلکه در وضعیت ناآرامی به سر می برند.

وزیر خارجه روسیه همچنین کردهای حاکم بر شمال شرق سوریه را به عدم ایجاد محیط سازگار برای دیگر تشکلها مانند اعراب متهم کرد.

لاوروف به کردهای سوریه توصیه کرد تصمیم روشن و قاطعی درباره مذاکره با دمشق بگیرند.

وزیر خارجه روسیه به کردها یادآوری کرد که چگونه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کردهای سوریه را در برابر حملات ترکیه تنها گذاشت.

لاوروف در توضیح حضور مقامات کرد سوریه در روسیه گفت: روسیه متعهد به حفظ حاکمیت و یکپارچگی سوریه است.

وزیر خارجه روسیه درباره نگرانی های ترکیه از حضور نیروهای کرد در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه گفت: ما برای همکاران ترکمان بیان کردیم که به هیچ وجه نمی خواهیم به اقدامات منفی دامن بزنیم.

کد خبر 23984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha