جشنواره فیلم سلیمانیه به درخواست حکومت ترکیه نمایش فیلم  «برای آزادی»  را لغو کرد

سرویس ترکیه - کمیته فرهنگی PKK با انتشار بیانیه ای اقدام جشنواره فیلم سلیمانیه را برای لغو نمایش فیلم «برای آزادی» در این جشنواره محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، در پی لغو نمایش فیلم «برای آزادی» از سوی کمیته برگزارکننده جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه کمیته فرهنگی حزب گارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای با اشاره به درخواست قبلی برگزارکنندگان جشنواره برای شرکت این فیلم در جشنواره، جلوگیری از اکران آن را به دلایل واهی و تنها به خاطر موضوعات سیاسی و مادی دانست. این کمیته اعلام کرد که افکار عمومی می دانند که لغو نمایش فیلم برای آزادی تنها به درخواست حکومت ترکیه صورت گرفته است.

به نوشته فرات در بیانیه کمیته فرهنگی PKK آمده است: «دو سال پیش هم حکومت ترکیه از نمایش فیلم «برای آزادی» در سینماهای سلیمانیه جلوگیری کرده بود. در شهری متعلق به کردها همچون سلیمانیه که با فرهنگ و هنر خود شناخته می‌شود، چنین رفتاری با یک فیلم سینمایی کردی مایه تأسف و خشم است. حکومت استعمارگر ترکیه دشمن کردها است و با تمامی توانایی خود به دستاوردهای کردها حمله‌ور شده است. اما رفتار افرادی که به ابزار این حملات مبدل شده و در اطاعت از حکومت ترکیه مرزی نمی‌شناسند غیر قابل درک و ناپذیرفتنی است.»

PKK در ادامه لغو نمایش فیلم برای آزادی را به دلیل نشان دادن ماهیت مجرمانه حکومت ترکیه دانسته و می گوید: «این فیلم نقاب‌های حکومت ترکیه را به زیر کشیده و صورت پلید آنرا نشان می‌دهد. فیلم به بازگویی حق خودمختاری و مبارزه برای دفاع از خود در میان مردم کرد و مقاومت آنها برای نیل به آزادی می پردازد. به همین دلیل حکومت ترکیه در تلاش است تا از نمایش این فیلم در هر جایی جلوگیری کند.»

PKK در آخر ضمن محکوم کردن اقدام مسئولان جشنواره فیلم سلیمانیه به دلیل لغو نمایش «برای آزادی» می گوید که این رفتار به فرهنگ و هنر کردی همچنین به مبارزه کردها برای نیل به آزادی آسیب می زند. PKK از مردم خواست تا نسبت به این موضوعات آگاهانه برخورد کنند.

فیلم برای آزادی

فیلم برای آزادی ساخته ارسین چلیک کارگردان جوان کرد اهل ترکیه است. این فیلم ماجرای مقاومت کردهای ترکیه در دوران درگیری های کردستان ترکیه است. فیلم مقاومت کردها را در خیابان های سور آمد (دیاربکر) به نمایش می گذارد. فیلم با بازیگران بی تجربه و در کوبانی فیلمبرداری شده است.

کد خبر 23951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha