انهدام مواضع داعش در مناطق بین استان های اقلیم کردستان و دیالی و صلاح الدین

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک فرمانده نیروهای پیشمرگ تأکید کرد این نیروها توان تسلیحاتی تشکیلات تروریستی داعش در مناطق صعب العبور حد فاصل بین اقلیم کردستان و استان های دیالی و صلاح الدین را نابود کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، مردان چاوشین، فرمانده محور دوم نیروهای پیشمرگ "قره تپه – حمرین" در این باره گفت: نیروهای پیشمرگ در بزرگترین عملیات نظامی که روز هشتم ماه دسامبر جاری از 5 محور آغاز شد، توانست پناهگاهها و تسلیحات تشکیلات تروریستی داعش در مناطق صعب العبور، دشت ها، تپه ها و غارهای دور از دسترس نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگ در طول سالهای گذشته از مرزهای استان های دیالی و صلاح الدین و اطراف شهر کفری در نزدیکی این منطقه را هدف قرار دادند.

چاوشین در این باره گفت: نیروهای پیشمرگ همچنین ضمن هدف دادن مواضع داعش، توانستند شماری راکت و مقادیری تسلیحات دیگر را منهدم کرده و توان جابجایی عناصر داعش و توانایی عملیات آنها در زمینه انجام عملیات تروریستی علیه پست های امنیتی و یگان های نظامی نیروهای پیشمرگ را نابود کردند.

مردان چاوشین تأکید کرد: در دوره اخیر عملیات نیروهای پیشمرگ با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک و نیروهای دولت فدرال منجر به تحقق نتایج امنیتی گسترده ای شده است که بارزترین آن، کشف یک گور دسته جمعی نیروهای پلیس فدرال بود که عناصر داعش در مناطق حد فاصل بین بخش های عظیم و سلیمان بیگ آنها را به قتل رسانده بودند. این گور دسته جمعی براساس اطلاعات به دست آمده توسط آسایش سلیمانیه کشف شده بود.

این فرمانده نظامی اقلیم کردستان تصریح کرد: عملیات کشف و شناسایی در محورهای پنج گانه عملیات برای پایان دادن به خطر و بقایای عناصر داعش در مناطق حد فاصل بین اقلیم کردستان و استان های دیالی و صلاح الدین ادامه دارد.

یادآور می شود عملیات نیروهای پیشمرگ با هماهنگی نیروهای دولت فدرال از چند روز پیش، عملیاتی را برای پاکسازی و بازرسی مناطق دارای خلأ امنیتی و پناهگاههای عناصر تشکیلات تروریستی داعش آغاز کردند.

کد خبر 23881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha