عضو ارشد اتحادیه میهنی: حزب دمکرات، با ائتلاف عزم برای عدم انتخاب مجدد حلبوسی توافق کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان با اشاره به وجود توافق قبلی بین حزب دمکرات کردستان و خمیس الخنجر رئیس ائتلاف عزم مبنی بر عدم انتخاب محمد حلبوسی رئیس ائتلاف تقدم برای ریاست مجلس عراق تأکید کرد اتحادیه میهنی و حزب دمکرات پیشتر درباره یکسان کردن دیدگاههایشان در زمینه انتخاب سران سه گانه قوا، توافق کرده اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "رشاد کلالی" در این باره گفت: اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان در دیدار اخیر سرانشان درباره ساختار کابینه و یکپارچه کردن دیدگاههای کردها در مذاکرات با جریانات سیاسی عراق درباره تشکیل کابینه در بغداد توافق کردند و هر دو حزب درباره بررسی مشخص کردن نامزدهای سران سه قوه توافق کردند.

کلالی افزود: حزب دمکرات کردستان قبلا با خمیس الخنجر رئیس ائتلاف عزم درباره عدم انتخاب مجدد محمد حلبوسی رئیس ائتلاف تقدم برای ریاست مجلس عراق و برکناری اش از این پست، توافق کرده اند و در صورتی که نامزد دیگری برای ریاست پارلمان انتخاب شود و شخصیتی باشد که با دیدگاه کردها درباره مرحله سیاسی آتی کشور تناسب داشته باشد اتحادیه میهنی در این زمینه اعتراضی ندارد.

یادآور می شود خالد جبوری عضو مجلس عشایر جنوب موصل پیشتر اعلام کرده بود: شماری از نمایندگان سنی مجلس عراق با اطاعت از خواسته ترکیه، درصدد تمدید ریاست محمد حلبوسی برای ریاست مجلس مجلس هستند.

کد خبر 23833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha