نابودی جنگل های اقلیم کردستان توسط ترکیه، تصمیم مشترک بغداد و اربیل است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد جنبش تغییر تأکید کرد بمباران مردم و طبیعت اقلیم کردستان، به دلیل سکوت اربیل و بغداد، امری طبیعی است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمود شیخ وهاب" در این باره گفت: ترکیه به دلیل روابط شخصی بین دولت های بغداد و اربیل با آنکارا، دارای نفوذ و قدرت تصمیم گیری درباره خاک عراق است و نابودی جنگل های اقلیم کردستان، تصمیم مشترک بغداد و اربیل براساس منافع شخصی حاکمان آنها با ترکیه است.

محمود شیخ وهاب افزود: سکوت علامت رضایت است و سکوت بغداد درباره نقض حاکمیت کشور توسط ترکیه، به آن کشور انگیزه ای برای حفظ پایگاههایشان در خاک عراق و استقرار نیروهایش در شمال اقلیم کردستان اعم از زاخو و مناطق کوهستانی استان دهوک داده است.

عضو ارشد جنبش تغییر تأکید کرد: ترکیه با اطلاع دولت های اربیل و بغداد، اقدام به نابودی جنگل های اقلیم کردستان کرده است و ترکیه در این زمینه از ضعف آنها بهره می گیرد و از کانال منافع شخصی و تطمیع، سلطه اش را در این زمینه اعمال می کند.

یادآور می شود بیوار عبدالعزیز سخنگوی اداره کل پدافند غیر عامل استان دهوک پیشتر اعلام کرده بود بر اثر درگیری میان ارتش ترکیه و پ.ک.ک در این استان 30 هزار دونم (7500 هکتار) از اراضی، جنگل ها و مراتع آن دچار آتش سوزی شده است.

کد خبر 23813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha