بی عدالتی دهه 1990 همچنان ادامه دارد

سرویس ترکیه - احمد ترک در دادگاه کوبانی با مقایسه زمان حاضر و دهه 1990 گفت که چیزی تغییر نکرده است و بی عدالتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، احمد ترک سیاستمدار کُرد در دادگاه کوبانی گفت از 40 سال پیش تا کنون ترکیه هیچ تغییری نکرده است و بی عدالتی های دوران کودتای 12 سپتامبر هنوز هم ادامه دارد.

بر اساس گزارش مزوپوتامیا، هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده اعتراضات کوبانی با حضور اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) مدیران و وکلای این حزب در دادگاه کیفری 22 آنکارا واقع در پردیس زندان سینجان برگزار شد.

در این جلسه به پرونده 108 تن از اعضای HDP از جمله صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رؤسای پیشین این حزب، همچنین احمد ترک سیاستمدار کُرد رسیدگی شد.

احمد ترک به موضوع روند ناعادلانه این پرونده توجه نشان داد و گفت: «ما در تمام این پرونده ها با بی عدالتی مواجه شدیم. من دوران کودتای 12 سپتامبر ترکیه را هم از سر گذرانده ام اما با وجود گذشت 40 و اندی سال از آن زمان امروز همچنان همان بی عدالتی ها را داریم تجربه می کنیم.»

ترک با بیان این که به دلیل مشکلات سلامتی نتوانسته پرونده را مورد بررسی کامل قرار دهد، از دادگاه خواست تا زمان بیشتری برای مطالعه پرونده و آمادگی برای دفاع از خود داشته باشد.

علی بوزان یکی از وکلای این پرونده نیز در دفاع از موکلین خود اعلام کرد که اعضای زندانی HDP به پرونده دسترسی ندارند و نمی توانند از محتوای آن مطلع باشند تا از خود دفاع کنند. بوزان همچنین گفت که با وجود این که روند دادگاه از ژوئن گذشته آغاز شده است، اما گروه وکلا به تازگی فایل های کامل این پرونده را دریافت کرده اند و نمی توانند از همه موکلین خود دفاع کنند. او گفت که دلیل عدم حضور موکلینش در دادگاه عدم دسترسی به پرونده و ناتوانی برای دفاع بوده است.

مصطفی کمال باران وکیل دیگر پرونده نیز از هیأت حاکمه خواست تا صورت جلسه را با حضور یک مترجم حرفه ای به زبان کردی نیز ترجمه کنند زیرا زبان مادری موکلین او کردی است.

کد خبر 23782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha