افزایش قتل ساکنان کمپ الهول توسط عوامل داعش

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، در ماه گذشته 6 تن از ساکنان کمپ الهول تحت کنترل کردهای سوریه، توسط عوامل داعش کشته شده اند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، در بیانیه ای از تشدید قتل و کشتار ساکنان کمپ الهول در سوریه توسط هسته های مخفی داعش خبر داد.

این نهاد در گزارش خود از فعالیت هسته های مخفی داعش در داخل کمپ 62000 نفری الهول در سوریه خبر داده که توسط نیروهای وابسته به کردها محافظت می شود. این نهاد حقوق بشری گفته است داعش در ماه گذشته حداقل 6 تن از ساکنان این کمپ را به قتل رسانده که سه تن آنها تبعه عراق بودند.

این سازمان همچنین از کشته شدن 86 تن در این کمپ توسط داعش طی سال جاری خبر داده است. رامی عبدالرحمن، رئیس این نهاد به خبرگزاری فرانسه گفته است خشونت و آشوب در این کمپ روبه افزایش است.

بیشتر افراد ساکن در این کمپ وابسته به داعش محسوب می شوند و 95 درصد آنها زن و کودک هستند. نیروهای کرد سوریه در عملیات پاکسازی اعضای داعش در این کمپ که ماه مارس صورت گرفت 125 تن را به ظن عضویت در گروه داعش بازداشت کردند.

بر اساس گزارش این نهاد کشورهای خارجی به درخواست های کردهای سوریه برای استرداد این افراد به 54 کشوری که از آنجا به سوریه آمده اند توجه زیادی نکرده اند.

کد خبر 23690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha