پتروشیمی ایلام و چالش کمبود خوراک

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در نشست هم‌اندیشی با سارا فلاحی نماینده استان در مجلس ضمن برشمردن چالش‌های پیش روی این شرکت گفت: شرکت پتروشیمی ایلام با چالش کمبود خوراک مواجه است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن نجفی سمنانی به راه‌اندازی پالایشگاه گاز ایلام در سال ۸۶ با هدف تامین گاز کشور و خوراک پتروشیمی ایلام اشاره داشت و افزود: خوراک مورد نیاز از پالایش گاز ایلام با ۶۰ درصد ظرفیت تامین می‌شود.

وی افزود: در صورت دریافت خوراک با ظرفیت ۱۰۰ درصد، تولید ثروت در واحد الفین به عدد ۵۰۰ میلیون دلار در سال خواهد رسید.

نجفی‌سمنانی اصلی‌ترین مسئله پیش روی مجتمع را کمبود خوراک عنوان کرد و یادآور شد: پتروشیمی ایلام به ۹۲۳ هزار تن در سال خوراک نیاز دارد تا ۴۵۸ هزار تن اتیلن تولید کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام خاطرنشان کرد: پتروشیمی ایلام طرح انتقال خوراک از NGL 3100 دهلران به طول ۲۵۰ کیلومتر را به عنوان طرح پیشنهادی ارائه کرده است که با اجرای این طرح ۱۳۰ تن خوراک در ساعت در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد و خوراک مورد نیاز مجتمع با ظرفیت کامل تامین می‌شود.

او گفت: ۲۵۰ میلیون دلار در تنگ بیجار، ۴۵۰ میلیون دلار در پالایش گاز، یک میلیارد دلار در واحد HD و فاز اول پتروشیمی و ۸۶۶ میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام سرمایه‌گذاری شده است.

نجفی سمنانی راه‌اندازی بزرگ‌ترین الفین غرب کشور در ایلام پس از ۱۷ سال و بدون حضور صاحبان تکنولوژی و سازندگان را حاصل اعتماد به نخبگان و متخصصان صنعت پتروشیمی در جهت خنثی نمودن تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و افزود: با افتخار می‌توان ادعا کرد نیروی انسانی ماهر و کارآمد در پتروشیمی ایلام قابلیت و پتانسیل اداره صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در کشور را دارند.

وی به مشکلات پیش از راه‌اندازی واحد الفین اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه‌ای که باید در چهار سال بهره‌برداری می‌شد هزینه و بدهی مالی فراوانی را بر پتروشیمی و سرمایه‌گذار‌ تحمیل کرد.

نجفی سمنانی به ثبت رکورد ۱۰۰ هزار تن اتیلن در واحد الفین پتروشیمی ایلام اشاره کرد و افزود: شاخص تولید و اشتغال پایدار با وجود تحریم‌ها و بدعهدی‌ها بیانگر عملکرد موفق پتروشیمی ایلام است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با تقدیر از تعامل سازنده، دلسوزانه و‌ نگاه حمایتی مجمع نمایندگان استان ادامه داد: با هدف‌گذاری و راه‌اندازی صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی از خام‌فروشی در کشور پرهیز شود .

کد خبر 23608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha