اردوغان کرسی ریاست جمهوری را از دست می دهد

سرویس ترکیه - واشنگتن پست تحلیل کرد که اردوغان با ریختن بنزین روی بحران ارز در خطر از دست دادن کرسی قدرت قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، واشنگتن پست، در مقاله ای با بررسی بحران اقتصادی در ترکیه، نوشت: «رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ریختن بنزین روی بحران ارز در این کشور خود را در خطر از دست دادن کرسی اش قرار داد.»

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، در یادداشتی درباره کاهش شدید ارزش لیر ترکیه نوشت که قیمت ها در بازار هر روز در حال تغییر هستند و مردم نمی توانند با حقوق خود تا پایان ماه ادامه دهند. کارشناسان اقتصادی اردوغان را عامل اصلی این وضعیت می دانند. نویسنده مقاله می نویسد از آنجا که همه افراد آزاد اندیش در بانک مرکزی و اطراف اردوغان اخراج شده اند، دیگر کسی نمانده تا در گوش اردوغان بگوید که «شاه برهنه است».

کارشناسان اقتصادی فکر می کنند «جنون اقتصادی» اردوغان ممکن است به قیمت از دست دادن صندلی ریاست جمهوری تمام شود.

نویسنده مقاله با یادآوری بحران اقتصادی سال 2001 آرژانتین می گوید: «آرژانتینی ها خوب می دانند که چه چیزی باعث عوض شدن 5 رئیس دولت در طول دو هفته شد. با این همه ترکیه هنوز در این مرحله قرار نگرفته است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد و یکی از آنها بدهی های خارجی کمتر از آرژانتین است. با این حال رهبران خودکامه ای مانند اردوغان در میانه آشوب های اقتصادی صندلی خود را از دست می دهند.»

کد خبر 23547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha