هشدار سطح نارنجی هواشناسی/ سامانه بارشی قوی در راه آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از هشدار سطح نارنجی و بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی از روز گذشته در استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی قوی دیگری هم در راه است.

به گزارش کردپرس، مهدی صابری با بیان اینکه بارش باران از اواخر روز گذشته آغاز شده است، افزود: امروز جمعه بارش‌ها به ویژه نقاط جنوبی و مرکزی استان را گرفته و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه هوای فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، افزود: از روز شنبه تا یکشنبه هفته آینده این بارندگی‌ها خفیف‌تر شده و از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود اما دمای هوای ثابت و بدون تغییر خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین از روز دوشنبه هفته آینده یک سامانه بارشی قوی وارد استان شده و تا چهارشنبه هفته پیش رو نقاط مختلف را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

صابری، با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان از آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها خبر داد و گفت: آمادگی لازم راهداری ها، آماده سازی تجهیزات برف روبی و یخ زدایی و رفع آبگرفتگی معابر شهری توصیه می شود.

او بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پدیده غالب در استان بود.

گفتنی است؛ از شب گذشته تا کنون بارش برف شهرهای ارومیه و اشنویه را سفید پوش کرده و بارش باران در مهاباد موجب آبگرفتگی مجدد معابر شهری شده است.

کد خبر 23493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha