اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در قروه دستگیر شدند

سرویس کردستان - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در شهرستان قروه خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ رسول مرادی گفت: در پی گزارش واصله از انجمن‌های دوست‌دار میراث‌فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای توابع شهرستان قروه، نیروهای یگان حفاظت این اداره‌کل ضمن هماهنگی با دادستان شهرستان و همراهی نیروهای انتظامی کلانتری 11 به ‌محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور در محل جرم، 2 نفر حفار غیرمجاز دستگیر و یک نفر از آنان متواری شده که تحت تعقیب نیروی انتظامی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: ابزارهای حفاری این باند حفار شامل یک دستگاه خودرو لیفان، یک دستگاه موتور برق، 2 عدد میله آهنی، یک عدد تبر، حدود 10‌ متر طناب، 2 عدد سیم سیار و ... بود که توسط ماموران نیروی انتظامی و یگان حفاظت این اداره کل کشف و ضبط شد.

سرهنگ مرادی ادامه داد: در این خصوص پرونده قضایی برای مجرمان تشکیل و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شدند.

وی با اشاره به انجام نظارت مستمر در تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی این استان، یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای ارائه گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره تماس 08733178855 به صورت شبانه‌روزی، با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی کردستان تماس حاصل کرده تا با اقدام به ‌موقع میراث‌بانان، از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

کد خبر 23355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha