با رفتن AKP مردم نجات خواهند یافت

سرویس ترکیه - نماینده HDP با انتقاد از سیاست های AKP آن را مسئول بحران اقتصادی کشور دانست.

به گزارش کردپرس، ساروخان اولوچ نماینده ارشد فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در کنفرانس خبری امروز با انتقاد از سیاست های اقتصادی حکومت، گفت با رفتن حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) مردم ترکیه نجات خواهند یافت.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، اولوچ درکنفرانس خبری امروز خود در ساختمان مجلس ترکیه، تحولات اقتصادی جدید و سخنان نورالدین نباتی وزیر جدید خزانه داری و دارایی ترکیه را مورد بررسی قرار دارد. اولوچ با بیان این که نشست بررسی لایحه بودجه سال آینده همچنان ادامه دارد گفت: «طرح بودجه ارائه شده به مجلس بر اساس دلار 9.27 لیری تهیه شده است، در حالی که اکنون دلار به بالای 15.5 رسیده است. لایحه بودجه بدون بازنگری با رأی نمایندگان ائتلاف حاکم تصویب خواهد شد اما در چنین شرایطی این لایحه محکوم به شکست است.»

اولوچ با اشاره به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور که افزایش قیمت ارز را توطئه خارجی ها دانسته بود، گفت: «افزایش قیمت دلار، بر عهده هیچ قدرت خارجی ای نیست. این سیاست های اقتصادی حکومت شما است که به شکست منجر شده است. این سیاست ها زندگی میلیون ها تن از کارگران، کشاورزان، معلولان مستمری بگیر، زنان و جوانان این کشور را ویران کرده است. لعنت به شما که تنها ابراز ناراحتی می کنید. آیا شما حق دارید که زندگی مردم را اینگونه نابود کنید؟»

اولوچ افزود: «آقای نباتی می گوید که اعتقادی به مدیریت استبدادی ندارد. همه دنیا می داند که رئیس شما اردوغان یک مدیر مستبد است. شما که می گویید اگر حکومت AKP/MHP به پایان برسد همه ترکیه نابود خواهد شد، باید بدانید که اگر شما نابود شوید مردم ترکیه نجات خواهند یافت.»

اولوچ در ادامه از سخنان اخیر اردوغان درباره شبکه های اجتماعی انتقاد کرد و گفت: «اگر شبکه های اجتماعی نبودند کشتار و ستم شما را کسی نمی فهمید و جامعه در برابر دروغ های شما بی دفاع می ماند.»

کد خبر 23254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha