مصادره 300 متر مکعب شن و ماسه غیر مجاز برداشت شده در میاندوآب

سرویس آذربايجان غربى- سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان میاندوآب گفت: در راستای ساماندهی و جلوگیری از تضییع بیت المال و برداشت های غیر مجاز شن و ماسه و مصالح از بستر رودخانه ها و معادن شهرستان با خاطیان امر مطابق قانون برخورد شد.

به گزارش کردپرس، اکبر اسدی، در جمع خبرنگاران گفت: اولین روز طرح ساماندهی واحدهای برداشت شن وماسه از بستر رودخانه های مجاور با حکم ویژه دادستان میاندوآب بازرسان اداره صمت میاندوآب با همکاری نیروهای انتظامی، یگان ویژه شهرستان و ارگان های ذیربط اجرا شد.

او افزود: در این روز افرادی که بصورت غیر مجاز اقدام به برداشت و دپوی شن و ماسه به مقدار 300 متر مکعب کرده بودند شناسایی شدند. همچنین با هماهنگی نهادهای ذیربط مصالح مصادره شده جهت مصارف عمرانی عام المنفعه در اختیار دستگاه های ذیربط قرار گرفت.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان میاندوآب اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان میاندوآب 8 واحد شن و.ماسه دارای مجوز معتبر با حجم برداشت 50 هزار و 125 متر مکعب از بستر رودخانه ای با نظارت کارشناسان اداره صمت شهرستان در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: همچنین یک واحد مجاز با دارا بودن مجوز برداشت معتبر در زمینه برداشت مصالح کوهی با اجازه برداشت 4 هزار و 87 متر مکعب در این شهرستان مشغول به فعالیت است.

اسدی تأکید کرد: برابر مصوبه نهادهای ذیربط نظارتی، نظارت و پایش نحوه برداشت از مسیر های رودخانه ای و مصالح کوهی شهرستان میاندآب بصورت مدام انجام و با اشخاصی که اقدام به برداشت های غیر مجاز کنند مطابق قانون رفتار خواهد شد.

به گفته رییس صمت میاندوآب؛ هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه ها و معادن توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و تمامی نهادها،ادارات و غیره نیاز مند اخذ مجوز برداشت رسمی از سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد و در غیر این صورت برداشت غیر مجاز محسوب و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 23175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha